3643
۱۱ شهریور ۱۳۹۵

سرپرستی کودکان از مادران معتاد گرفته می شود

مادران معتاد با هماهنگی دادگستری، بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی درمان می شوند و در صورت عدم ترک اعتیاد، سرپرستی فرزند از آنها سلب خواهد شد.

به گزارش کودک پرس    معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست کار گروه فرهنگی – اجتماعی استان کهگیلویه و بویر احمد گفت: طبق مصوبه ای که در شهریور ماه امسال اجرایی شد، 300 میلیارد ریال به بیمه معتادان اختصاص داده شد.

آقای احمد میدری افزود بر اساس این مصوبه ، مادران معتاد با هماهنگی دادگستری، بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی درمان می شوند و در صورت عدم ترک اعتیاد، سرپرستی فرزند از آنها سلب خواهد شد.

او گفت : هزینه خدمات درمانی در بیمارستان های دولتی برای زنان معتاد و دارای سایر آسیب های اجتماعی و کودکان ، رایگان یا باهزینه بسیار کم خواهد بود.

این مقام دولتی ، خودکشی، طلاق، اعتیاد و بازماندگی از تحصیل  را از معضلات مهم در کشور عنوان کرد و افزود معضلات اجتماعی از بدو بروز باید بررسی و چاره اندیشی شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روند طلاق در کشور را رو به افزایش دانست و گفت: آمار طلاق در کشور از یک طلاق به‌ ازای هر هشت ازدواج در 10 سال پیش، هم اکنون به یک طلاق در هر ۴.۵ ازدواج رسیده است.

منبع:     خبرگزاری صدا و سیما

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار