3634
۱۱ شهریور ۱۳۹۵

افزایش تعداد تخت های icu نوزادان در قزوین

محمد حاجی آقاجانی معاون وزیر بهداشت ازبرنامه وزارت بهداشت برای افزایش تعداد تخت های icu نوزادان ، کودکان و بزرگسالان خبر داد.

به گزارش کودک پرس    محمد حاجی آقاجانی در مراسم افتتاحیه طرح های حوزه سلامت در قزوین پیش بینی کرد تا پایان سال 700 تخت به بخش icu نوزادان ، کودکان و بزرگسالان اضافه شود .

وی گفت : سال گذشته یک هزار و 700 تخت به این بخش اضافه شده است .

آقاجانی همچنین به موقعیت خاص استان قزوین ، و قرار گرفتن استان در مسیر محورهای ارتباطی هم اشاره کرد و گفت: استان قزوین در تعداد تختهای بیمارستانی با کمبود  مواجه هست .

وی هم چنین با اشاره به فرسوده بودن 67 درصد از تخت های کشور گفت : برای نوسازی این تخت های فرسوده میلیارد ها تومان اعتبار مورد نیاز است.

معاون وزیر بهداشت افزود : در اقدامی بی سابقه بیش از ۲۱ هزارتخت بیمارستانی راه اندازی شده و تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید که این حرکت یک رکورد و حرکت استثنایی است.

معاون وزیر بهداشت نیز به نقش مهم و تاثیر گذار اورژانس در تامین سلامت حادثه دیدگان جاده ای اشاره کرد و گفت : تا قبل از اجرای طرح تحول سلامت اورژانس کشور دارای سه هزار آمبولانس بود  که  در دو سال اخیر 1600 دستگاه دیگر به این مرکز اضافه شده است .

آقاجانی افزود : در استان قزوین هم 32 دستگاه آمبولانس مدرن با امکانات مراقبتهای ویزه icu. با هدف احیاء بیماران بد حال اختصاص یافته است .

معاون وزیر بهداشت به اورژانس هوایی اشاره کرد و گفت: 21 پایگاه هوایی در کشور راه اندازی شده که بیش از 4 هزار مصدوم را جابه جا کرده اند.

آقاجانی اظهار امیدواری کرد تا پایان امسال 7 پایگاه هوایی به پایگاه های کشور اضافه شود .

 

 

منبع:    باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار