3631
۱۱ شهریور ۱۳۹۵

شناسایی 3 هزار و 900 کودک بازمانده از تحصیل در استان کهگیلویه و بویراحمد

معاون رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه 350 هزار کودک بازمانده از تحصیل در کشور شناسایی شده است گفت : از این تعداد 3 هزار و 900 کودک آن در استان کهگیلویه و بویراحمد است که در دوران ابتدایی به مدرسه نمی روند و امار و مشخصات انان برای نهادهای حمایتی استان ارسال و ابلاغ شده است.

به گزارش کودک پرس    معاون رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دسترسی نداشتن به مدرسه، فقر و معلولیت را از عمده دلایل نرفتن کودکان کهگیلویه و بویراحمد به مدرسه دانست و افزود : در تلاش هستیم با کمک مؤسسات خیریه و خیران و همچنین دستگاه های متولی زمینه بازگشت این کودکان را به مدرسه فراهم کنیم.
وی کنترل فقر در جامعه با اجرای برنامه های مختلف در قالب طرح اقتصاد مقاومتی را یکی از عمده وظایف معاونت رفاه این وزارتخانه برشمرد و افزود : به همین منظور 11 طرح ملی از جمله توسعه عدالت اجتماعی ، جلوگیری از بازماندگی از تحصیل ، شناسایی بازماندگان از تحصیل و شناسنامه دار کردن برای ساماندهی انان ، تقسیم کار آسیب های اجتماعی بین دستگاههای متولی ، بیمه کردن معتادان ، درمان رایگان زنان باردار و کودکان مبتلا به اعتیاد به تصویب رسیده است.

میدری از راه‌اندازی سامانه‌ای برای ساماندهی کودکان بازمانده از تحصیل در کشور خبر داد و افزود: در این سامانه عکس و مشخصات کامل کودکان بازمانده از تحصیل را با حفظ حریم خصوصی آنها طراحی تا بتوانیم با کمک و حمایت خیران این کودکان را به مدرسه و تحصیل بازگردانیم.

مدیرکل اموزش و پرورش استان هم شاخص پوشش تحصیلی در استان در مقطع ابتدایی را بیش از 98 و نیم درصد اعلام کرد و گفت : این شاخص در دوره های متوسطه اول و دوم در استان به ترتیب 95 و نیم و 86 و نیم درصد است که بالاتر از میانگین کشوری است.
زارع پور با بیان اینکه در سال گذشته پس از پالایش، 200 نفر از دانش اموز بازمانده از تحصیل در استان به مدرسه و تحصیل بازگردانده شدند افزود : تلاش می کنیم در سال تحصیلی جدید نیز زمینه بازگشت 300 نفر دیگر از آنان را به مدرسه فراهم کنیم.

 

 

 

منبع:    خبرگزاری صدا و سیما

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار