موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/دسته بندی نشده
3596
۱۰ شهریور ۱۳۹۵

ثبت نام ۱۰ هزار دانش‌آموز افغانستانی در مدارس استان فارس

هادی پژوهش معاون استاندار فارس از ثبت نام ۱۰ هزار و ۶۹ دانش‌آموز افغانستانی در مدارس استان فارس خبر داد.

به گزارش کودک پرس    هادی پژوهش در سومین جلسه ستاد فرهنگی و اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی استان  با بیان اینکه فارس در ارتباط با آسیب‌های اجتماعی خوب عمل کرده است، اظهار داشت: برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی باید یک طرح جامع ارائه شود.

وی افزود: استان فارس در زمینه خیرین در عرصه آسیب‌های اجتماعی دارای قوت است و تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است به طور مثال با طرح محله محوری در حال مبارزه با اعتیاد هستیم و علوم پزشکی نیز در مورد زنان و کودکان مبتلا به اعتیاد و ایدز همکاری‌های لازم را با ما دارد.

وی با اشاره به ثبت نام دانش‌آموز اتباع بیگانه در مدارس تصریح کرد: 10 هزار و 69 کودک افغانستانی در مراسم ثبت‌نام شدند که به دلیل تفاوت فرهنگ و زبان، آموزش و پرورش دچار مشکل شده و امکان دادن شناسنامه به آن‌ها نیز وجود ندارد چون این به معنای پذیرفتن اقامت آن‌هاست.

عیسی ملک‌پور، معاون سوادآموزی استان فارس با اشاره به فعالیت‌های آموزش و پرورش در راستای زدودن بی‌سوادی از چهره استان اظهار داشت: آموزش و پرورش سه طرح انسداد مبادی بی‌سوادی، باسوادی گروه سنی 10 تا 20 ساله و با سوادی اولیای بی‌سواد را در سال 93 و 94 به خوبی اجرا کرد.

وی افزود: از مجموع 1220 نفری که زیر 6 ساله که به ما معرفی شد، 380 نفر را جذب کردیم و از 2014 نفر 7 ساله نیز 612 نفر آن اصلا شناسایی نشدند.

ملک‌پور با اشاره به هزینه‌های باسواد کردن هر فرد عنوان کرد: در سال 93 به ما وعده 1 میلیارد اعتبار داده شد اما معوقه آن را به سال 94 واگذار کردند و با رایزنی‌ با بهزیستی و استانداری کارگروه‌هایی برای جذب بی‌سوادان چه کودکان و چه سایر افراد تشکیل شد.

معاون سوادآموزی فارس تصریح کرد: ما طبق تفاهم‌نامه امضا شده 1 میلیارد تومان از بهزیستی طلبکاریم و برای امسال آمادگی لازم را داریم اما  نمی‌شود به این شکل ادامه داد.

 

 

منبع:    تسنیم

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار