3588
۱۰ شهریور ۱۳۹۵

3900 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد

احمد میدری معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از وجود 3900 دانش‌آموز مقطع ابتدایی بازمانده از تحصیل در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش کودک پرس    احمد میدری ظهر در کارگروه فرهنگی و اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وظایف و ماموریت‌های معاونت رفاه اظهار کرد: کنترل فقر در جامعه و ورود به حوزه درمانی از وظایف این معاونت است.

معاون رفاه اجتماعی وزیر کار با بیان اینکه در چارچوب اقتصاد مقاومتی 11 برنامه طراحی شده که یکی از این حوزه‌ها توسعه عدالت اجتماعی است، گفت: معاونت رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بحث جلوگیری از تثبیت فقر، بازماندگی از تحصیل را پیگیری و اقدامات لازم در این خصوص را انجام می‌دهد.

میدری در ادامه سخنان خود با بیان اینکه به منظور شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل با همکاری ثبت‌احوال اقداماتی انجام دادیم، گفت: بر اساس کد ملی دانش‌آموزان متوجه شدیم که 350 هزار کودک در مدرسه نیستند که از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در این حوزه بازگرداندن این تعداد دانش‌آموز به تحصیل است.

معاون رفاه اجتماعی وزیر کار تعداد دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در کهگیلویه و بویراحمد را سه هزار و 900 نفر در مقطع ابتدایی عنوان کرد.

وی اذعان کرد: با توجه به شیوع آسیب‌های اجتماعی در جامعه باید گفت که کودکانی که به مدرسه نمی‌رود احتمال اعتیاد آن‌ها بیشتر است.

این مسؤول در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل و مشکلات اجتماعی اشاره کرد و گفت: مسائل اجتماعی حالت اپیدمی دارد و اگر در جایی که آسیب اجتماعی شکل گرفته کنترل نکنیم دیگر نمی‌توان کاری انجام داد.

میدری با بیان اینکه در 10 سال گذشته از هر هشت ازدواج یک طلاق داشتیم که در مقطع کنونی وضعیت اسفناکی داریم، گفت: در بحث پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی باید کار بسیجی صورت گیرد تا از شیوع آن جلوگیری شود.

منبع:    فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار