3579
۱۰ شهریور ۱۳۹۵

حضور هوشنگ مرادی کرمانی در سمنان

هوشنگ مرادی کرمانی که در بین عموم مردم بیشتر به نویسنده قصه‌های مجید اشتهار دارد تاکنون کتاب‌های متعددی نوشته که بسیاری از آنها توسط فیلمسازان برجسته ایرانی به تصویر کشیده شدند. مرادی کرمانی برنده معتبرترین کتاب کودک جهان (کریستین اندرسن) و از مفاخر ادبی کشور است.

به گزارش کودک پرس    حسین موسوی از برپایی آیین افتتاح کتابخانه باران در این شهر با حضور هوشنگ مرادی کرمانی نویسنده پرآوازه کشورمان خبر داد.

شهردار سمنان با تمجید از مرادی کرمانی خالق”قصه‌های مجید” گفت: حضور نویسندگان، شاعران و هنرمندان به‌نام و برجسته در برنامه‌های فرهنگی زمینه و انگیزه لازم برای شکوفایی استعدادهای جوان را در شهرستان‌ها فراهم می‌کند.

موسوی در پاسخ به پرسشی در خصوص دیگر فعالیت‌های این شهرداری در حوزه کتابخوانی به تجربه موفق کتابخانه تلفنی در این شهر اشاره کرد و افزود: در حال حاضر کتابخانه رنگین‌کمان با بیش از 11 هزار عضو در مجموعه شهرداری فعالیت دارد و به شهروندان این شهر خدمات رایگان فرهنگی ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه این کتابخانه به کودکان و نوجوانان خدمات کتاب ارائه می‌دهد اظهار کرد: بسته فرهنگی و کتاب از طریق این کتابخانه پس از تماس شهروندان از طریق پیک در منزل آنها ارائه می‌شود.

شهردار سمنان با اشاره به جایگاه فرهنگ کتاب و مطالعه در فرهنگ ایرانی-اسلامی تصریح کرد: متاسفانه با وجود تاکید صریح دین مبین بر تعقل، تفکر و شناخت و دانش، کشور ما در چند دهه اخیر با فقر مطالعاتی روبرو است و سرانه کتابخانی در ایران با پیشینه و دیرینگی فرهنگی این دیار تطابق چندانی ندارد.

موسوی بر لزوم بسترسازی لازم برای ارتقاء فرهنگ کتاب و مطالعه در فضای شهری تاکید کرد و افزود: با وجود اینکه سمنان، هم از فرهنگ والایی در این حوزه برخوردار است و هم زیرساخت‌های خوبی برای توسعه فرهنگ کتابخوانی دارد اما سرانه مطالعه و میزان کتابخوانی آن تفاوت چشمگیری با دیگر نقاط کشور ندارد.

این مدیر ارشد شهری با اذعان به اینکه شهرداری توجه ویژه به حوزه‌های فرهنگی را از رسالت‌های خود می‌داند افزود: شهرداری سمنان با راه‌اندازی طرح‌هایی همچون کتابخانه تلفنی، کتابخانه باران، برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌های متعدد فرهنگی و هنری و … می‌کوشد به غنای فرهنگی در این حوزه نیز کمک کند.

شهردار سمنان با بیان اینکه همه مسوولان در حوزه فرهنگ مسوولیت دارند، تصریح کرد: رفع مشکلات فرهنگی می تواند به رفع مشکلات ما در دیگر حوزه‌ها نیز کمک شایانی کند.

منبع:    ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار