موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
3576
۱۰ شهریور ۱۳۹۵

قوانین پیشرفته در سند ملی کودک تدوین می شود

مظفر الوندی دبیر مرجع ملی حقوق کودک گفت: قوانین پیشرفته ای در سند ملی حقوق کودک تدوین شده است.

به گزارش کودک پرس    مظفر الوندی درباره جزئیات این سند افزود: در این سند 11 راهبرد حقوقی ویژه کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده که تابع قوانین داخلی و بین المللی است.
وی گفت: راهبردهایی برای ارتقاء وضعیت حقوق بنیادین کودکان، حق بهداشت، سلامت ، هویت و تحصیل در این سند پیش بینی شده است.
الوندی ادامه داد: راهبرد دیگری که به عنوان قانون تعیین شده مراقبت های جایگزین در روابط خانوادگی است و چنانچه کودکی از خانواده خوبی برخوردار نباشد سازمان های مرتبط به وضعیت زندگی وی رسیدگی می کنند.
وی افزود: راهکارهای سند ملی حقوق کودک برای 10 سال برنامه ریزی شده و از ابتدای امسال مرحله اول آن را اجرایی کرده ایم تا ایرادات به مرور مشخص شود.
الوندی تصریح کرد: سند ملی حقوق کودک ابتدا با همین عنوان برای اجرا ابلاغ شد اما بعدها آن را به برنامه اقدام و عمل مشترک تبدیل کردیم که از ابتدای سال هم به همه نهادها ابلاغ شده است.
معاون وزیر دادگستری گفت: بر اساس اهداف مشخص شده در این سند امسال به صورت آزمایشی برنامه ها را دنبال می کنیم تا با برنامه ریزی بیشتری ظرف 10 سال آینده وضعیت کودکان را ارتقا دهیم.
دبیر مرجع ملی حقوق کودک تصریح کرد: سازمان هایی مثل بهزیستی اگر قرار باشد برنامه ای برای کودکان انجام دهند باید مبتنی بر این سند برنامه ها ادامه پیدا کند.
وی با بیان اینکه 30 درصد جمعیت کشور کودکان و نوجوانان زیر 18 سال هستند گفت: بر اساس تعهدات بین المللی و داخلی ما مکلف به رعایت حقوق این قشر ازجامعه هستیم.
الوندی افزود: پیش از این نسبت به کودکان دیدگاه عاطفی داشتیم اما امروز رویکرد ما، قوانین و تعهدات بین المللی احقاق حق کودکان و نوجوانان است و سازمان های دولتی و غیر دولتی کشور باید در این زمینه جدیت داشته باشند.

 

 

 

منبع:    خبرگزاری صدا و سیما

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار