موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
350
۱۲ مرداد ۱۳۹۵

آذربایجان غربی آلوده ترین استان کشور در بازیهای رایانه ای غیرمجاز

ارومیه – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: هم اکنون متاسفانه استان جزو استانهای آلوده کشور در بحث بازیهای رایانه ای غیرمجاز است.

به گزارش خبرنگار کودک، حجت الاسلام محمدباقر کریمی پیش از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با هشدار جدی به خانواده ها در خصوص استقبال گسترده فرزندان در زمینه بازیهای رایانه ای اظهارداشت: گرایش به سمت بازیهای رایانه ای غیرمجاز از مصادیق بی بند وباری است و نظارت و توجه کافی از سوی خانواده ها و مسئولان در این زمینه وجود ندارد.

وی اعتیاد، حاشیه نشینی، فساد و فحشا، بی بند و باری به همراه طلاق را از آسیب های اجتماعی اولویت دار در کشور و به تبع آن استان نام برد و گفت: گرایش جوانان به سمت بازیهای رایانه ای به ویژه بازیهای رایانه ای غیرمجاز که از مصادیق بی و بندباری است افزایش یافته و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

حجت الاسلام کریمی با تاکید بر بازرسی، نظارت و توجه مسئولان و خانواده ها به گرایش فرزندان و جوانان به سمت بازیهای رایانه ای غیرمجاز عنوان کرد: امسال به صورت همزمان ۱۳ نکته از شهرارومیه برای مقابله با بازیهای رایانه ای غیرمجاز مورد بازرسی قرار می گیرد.

اثرات تخریبی بازیهای رایانه ای غیرمجاز بیش از فیلم است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه آثار تخریبی بازیهای رایانه ای غیرمجاز بیش از فیلم های مستهجن و … است افزود: به دلیل حس همزاد پنداری کودکان و نوجوانان با شخصیت های بازیهای رایانه ای متاسفانه اثرات تخریبی آن بیش از فیلم های غیراخلاقی است.

وی ادامه داد: در زمان حاضر مباحث غیراخلاقی و مستهجن در بازیهای رایانه ای غیرمجاز افزایش یافته است و خانواده ها هیچ نظارتی بر بازیهای رایانه ای ندارد و این زنگ خطر جدی برای آسیب های اجتماعی در جامعه است.

حجت الاسلام کریمی با بیان اینکه هم اکنون آذربایجان غربی به خصوص ارومیه جزو آلوده ترین استان و شهر کشور در زمینه گرایش به سمت بازیهای رایانه ای است افزود: در بازرسی های صورت گرفته امسال ۸۵ هزار حلقه فیلم در ارومیه و تنها از یک پاشاژ کشف و ضبط شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی اضافه کرد: در بررسی بازیهای غیرمجاز کشف شده مشخص شد این بازیها در ۳۵ کشور دنیا به خصوص آمریکا جزو بازیهای ممنوعه است در حالی که این بازیها به وفور در مناطق مختلف شهر ارومیه و استان یافت می شود.

وی با اشاره به اینکه قیمت اصل بازیهای رایانه ای بالای ۳۰۰ هزارتومان است گفت: این در حالی است که بازیها با قیمت نازل سه هزار تومان کپی و در سطح شهر توزیع می شود و به آفت بزرگی برای جامعه تبدیل شده است.

مراسم بزرگداشت روز خبرنگار یکشنبه هفته آینده برگزار می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در ادامه نشست خبری با تبریک فرارسیدن روز خبرنگار گفت: مراسم بزرگداشت روز خبرنگار با حضور ۲۶۴ خبرنگار، عکاس آذربایجان غربی روز یکشنبه هفته آینده به همراه تجلیل از فعالان این عرصه برگزار می شود.

حجت الاسلام کریمی برگزاری جشنواره و نمایشگاه عکس خبری با محوریت ورزشی، فرهنگی، هنری، انقلابی، دینی و اجتماعی به همراه تجلیل از نفرات برتر را از دیگر برنامه های بزرگداشت روز خبرنگار عنوان کرد و اظهارداشت: بیش از ۱۲۰ اثر عکس به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که پس از داوری نفرات برتر مشخص و تجلیل می شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در خصوص برگزاری کنسرت و شوهای لباس بدون مجوز در ارومیه و استان گفت:برگزاری کنسرت، نمایشگاه مد و لباس، جشنواره موسیقی و هر برنامه فرهنگی و هنری بدون مجوز در استان و ارومیه خلاف قانون بوده و با متخلفان برخورد می شود.

وی در پاسخ به این سوال که برخی از این برنامه های فرهنگی بدون مجوز از سوی ارگانهاو ادارات برگزار می شود اظهارداشت: برگزاری هر برنامه ای از سوی نهادو ارگانی حتما قانونی نیست بلکه برنامه های فرهنگی از سوی ارگانها و ادارات نیز باید دارای مجوزهای لازم باشد.

عطش برگزاری کنسرت در ارومیه و آذربایجان غربی فروکش کرده است

حجت الاسلام کریمی با بیان اینکه در ماه های اخیر عطش برگزاری کنسرتهای موسیقی در استان و ارومیه فروکش کرده است افزود:اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری بدون مجوز با کسی تعارف ندارد این در حالی است که تعداد کنسرت های موسیقی نیز کاهش پیدا کرده و چندان استقبالی نمی شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه تمام آثار فرهنگی و هنری که بتواند در کاهش آسیب های اجتماعی ما را کمک کند مورد حمایت قرار می گیرد عنوان کرد: در سالهای اخیر دچار استحاله فرهنگی شده ایم و باید این امر مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با عنوان اینکه برخی درک و شعور استفاده از موسیقی را ندارد افزود: در بخش از جامعه و برنامه های فرهنگی و هنری ما هنجارشکن داریم و متاسفانه این هنجارشکنان کنسرت های موسیقی را با جشن های عروسی و تولد اشتباهی می گیرند اما نیروی انتظامی با قاطعیت با متخلفان برخورد می کند.

حجت الاسلام کریمی در خصوص تقریب اقوام و مذاهب مختلف در استان نیز گفت: هم اکنون ادیان و مذاهب مختلف با مسالمت و احترام متقابل در کنار هم در استان زندگی می کنند حضور مسیحیان در جشن ولادت امام زمان، عدم برگزاری جشن سال نو میلادی به دلیل مصادف بودن با ایام محرم گوشه های از این احترام متقابل ادایان در استان است.

برچسب ها :
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار