موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت
3492
۰۹ شهریور ۱۳۹۵

بیمارستان های تخصصی کودک در تهران

به گزارش کودک پرس بیماری‌های کودکان نه نوروز می‌شناسد نه هیچ تعطیلی دیگری. وقت و بی‌وقت سراغ‌تان می‌آید و زندگی را پیش چشم‌تان تیره و تار می‌کند. به علاوه در ایام نوروز کوچولوها مدام بازی می‌کنند و ممکن است زمین بخورند. خوراکی‌های مختلف هم می‌خورند و امکان مسمومیت آن‌ها بالا می‌رود. هوا هم که گول […]

به گزارش کودک پرس بیماری‌های کودکان نه نوروز می‌شناسد نه هیچ تعطیلی دیگری. وقت و بی‌وقت سراغ‌تان می‌آید و زندگی را پیش چشم‌تان تیره و تار می‌کند. به علاوه در ایام نوروز کوچولوها مدام بازی می‌کنند و ممکن است زمین بخورند. خوراکی‌های مختلف هم می‌خورند و امکان مسمومیت آن‌ها بالا می‌رود. هوا هم که گول زنک است و بچه‌ها را مریض می‌کند. در این شرایط که دکتر کودک‌تان ممکن است مسافرت نوروزی باشد و درمانگاه‌های نزدیک بسته، لازم است آدرس چند بیمارستان تخصصی کودکان را داشته باشید تا بتوانید در مواقع لازم سریع کودک‌تان را به آن‌جا برسانید. این مراکز کاملا تخصصی هستند و همیشه چند دکتر اطفال در آن‌ها هست که به مشکل شما رسیدگی کنند.

 

بیمارستان مفید

این بیمارستان در سال 1353 ساخته شده و جزو مراکز بهداشتی درمانی وابسته به دانشگاه شهید بهشتی و یکی از بزرگ‌ترین بیمارستان‌های کودکان تهران است. غیر ممکن است کودک شما مشکلی داشته باشد که در بیمارستان مفید به آن پرداخته نشود. در این بیمارستان درمانگاه عمومی اطفال، درمانگاه‌های تخصصی اعصاب اطفال‌، چشم پزشکی اطفال‌، جراحی اطفال و نوزادان‌، دندان‌پزشکی‌، اتاق شیر، آزمایشگاه‌، رادیولوژی‌، فیزیوتراپی و الکتروآنسفالوگرافی و ICU مخصوص نوزاد و کودک وجود دارد. یادتان باشد که این بیمارستان دولتی است و لازم نیست برای درمان کودک‌تان هزینه زیادی پرداخت کنید.

آدرس: خیابان شریعتی، روبه‌روی حسینیه ارشاد- تلفن: ۲۲۲۲۷۳۳۹

 

کلینیک پگاه

پگاه یک درمانگاه شبانه‌روزی و تخصصی کودکان است که در سال 1386 تاسیس شده است. این درمانگاه 6 طبقه یک اورژانس شبانه‌روزی برای کودکان دارد که می‌توانید در هر وقت از شبانه‌روز از خدمات آن استفاده کنید. علاوه‌بر اورژانس مخصوص کودکان، در این مرکز بخش‌های مختلف تخصصی و فوق تخصصی، پاراکلینیک، رادیولوژی، دندانپزشکی، آزمایشگاه، خدمات توانبخشی، خدمات مشاوره و طب مکمل ویژه کودکان هم در این مرکز ارائه می‌شود.

آدرس: خیابان شریعتی، بالاتر از سیدخندان، خیابان خواجه عبدالله انصاری، نبش کوچه هجدهم، پلاک 22- تلفن: 22887579 و 82

 

بیمارستان بهرامی

بخش زیادی از این بیمارستان که در شرق تهران قرار دارد در زمان جنگ تخریب شد اما به فاصله یک ماه دوباره شروع به کار کرد. بیمارستان بهرامی 180 تخت ثابت، 27 عضو هیئت علمی و 150 پرستار دارد و بخش‌های داخلي، نوزادان، عفوني، اورژانس، PICU، NICU، جراحي نوزادان و كودكان، خون، گوارش، قلب، كليه، غدد و فتوتراپي در آن فعال است. به علاوه در این بیمارستان درمانگاه‌های تخصصی واكسيناسيون، كليه، داخلي، قلب، گوارش، نوزادان، خون، تغذيه، اعصاب، ايمونولوژي، عفوني، غدد و واحدهاي پاراكلينيك راديولوژي، فيزيوتراپي و آزمايشگاه هم وجود دارد.

آدرس: تهران نو، خیابان دماوند، خیابان شهید کیانی تلفن: 77568801 الی 9

 

مـرکز طبی کودکان

این بیمارستان دولتی در سال 1346 افتتاح شده است. مرکز طبی کودکان را دکتر حسین اهری، با توجه به فکر دکتر قریب ساخت. دکتر قریب در سفرهایش بیمارستان‌های کودکان را دیده بود و می‌خواست چنین بیمارستانی در ایران هم باشد. این بیمارستان 245 تخت دارد و 68 عضو هیئت علمی در آن مشغول کار هستند. بخش‌های مختلفی مثل نوزادان و مراقبت‌های ویژه نوزادان، بخش مراقبت‌های ویژه کودکان، بیماری‌های عفونی، کلیه، خون، غدد و متابولیک، گوارش، قلب، جراحی کودکان و نوزادان، بیماری‌های ایمونولوژی و آلرژی، روماتولوژی، اعصاب، داخلی، جراحی اعصاب، اورولوژی، ارتوپدی، دیالیز ، واکسیناسیون، اورژانس و درمانگاه‌های فوق تخصصی کودکان در این بیمارستان وجود دارند.

آدرس: انتهای بلوار کشاورز، خیابان دکتر محمد قریب، جنب بیمارستان امام خمینی(ره)، پلاک 62 – تلفن: 66929234

 

بیمارستان کودکان تهران

بیمارستان کودکان تهران در سال 1346 به وسیله چند پزشک که شاگرد دکتر قریب بودند، بنیانگذاری شد و این تنها بیمارستان خصوصی تک‌تخصصی کودکان و نوزادان در تهران است. این بیمارستان 7 طبقه در یکی از شلوغ‌ترین و پرترددترین خیابان‌های تهران قرار دارد و بخش‌های اورژانس کودکان، داخلي، جراحي کودکان و نوزادان، درمانگاه تخصصي و فوق تخصصي کودکان، شنوايي سنجي، نوار مغز، آزمایشگاه و پاتولوژي،  رادیولوژی و سونوگرافی کودکان در آن وجود دارد. این مرکز زیر نظر بخش خصوصی اداره می‌شود و درمان در آن هزینه بیشتری از بیمارستان‌های دولتی لازم دارد.

آدرس: تهران، خیابان طالقانی، نرسیده به خیابان ولی عصر، پلاک ۳۱- تلفن: ۶۶۴۶۴۴۲۵ ، ۶۶۴۶۴۶۶۹ الی ۷۰ 

 

بیمارستان فهمیده

بيمارستان تخصصي كودكان شهيد محمد حسين فهميده در سال 1333 تاسيس شده است. این بیمارستان دولتی در جنوب شهر تهران قرار دارد و غیر از بخش‌های تخصصی، سونوگرافی و آزمایشگاه مخصوص کودکان، بخش‌های متفاوتی مثل درمانگاه فوق تخصصی کلیه، درمانگاه فوق تخصصی غدد و متابولیسم، درمانگاه فوق تخصصی ایمونولوژی، آلرژی و کلینیک شیر مادر دارد. این بیمارستان دولتی است.

آدرس: خیابان هلال احمر، تقاطع خیابان عباسی- تلفن: 55411217

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار