3442
۰۹ شهریور ۱۳۹۵

آموزش 5000 کودک کار زیر 10 سال

علی باقرزاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به صدور مجوز از سوی دولت برای آموزش کودکان اتباع و کودکان کار زیر 10 سال گفت: علی‌رغم مجوز دولت هنوز راه در آموزش و پرورش باز نشده است و امیدواریم موانع هرچه زودتر برطرف شوند تا بتوانیم حداقل 5000 کودک کار شش تا 10 سال را با روش مدرسه‌ای تحت پوشش قرار دهیم.

به گزارش کودک پرس    علی باقرزاده با اشاره به بودجه مصوب 281 میلیارد تومانی سازمان نهضت سوادآموزی اظهار کرد: کمک‌هایی از سوی کمیساریای عالی پناهندگان برای آموزش اتباع داریم که البته محدود است. با کمیساریا دو پروژه داشتیم که مورد نخست آن آموزش 100 نفر با هزینه 600 میلیون تومان بود و پروژه دوم نیز دوره‌ای آموزشی با هزینه 700 میلیارد تومان در سال جاری است که پروپوزال آن تهیه و توافقات لازم انجام شده است.

وی درباره آموزش کودکان اتباع خارجی توسط نهضت سوادآموزی گفت:وزارت رفاه شورایی برای جذب کودکان در معرض آسیب بویژه اتباع خارجی تشکیل داده و در این زمینه فعالیت‌هایی انجام داده است. البته باید مدیریت یکپارچه وجود داشته باشد، اکنون چندین دستگاه با یکدیگر یک وظیفه را انجام می‌دهند و هر یک آماری را اعلام می‌کنند؛ در حالی که تمرکز در یک دستگاه می‌تواند راهگشا باشد.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه سال گذشته 23 هزار کودک 10 تا 17 ساله را که تحت پوشش هیچ دستگاهی نبودند را وارد دوره‌های آموزشی کردیم، عنوان کرد: قصد داریم در صورت امکان افراد جدیدی را مشابه سال گذشته تحت پوشش بریم.

باقرزاده افزود: دولت مجوزی برای آموزش کودکان اتباع و کودکان کار زیر 10 سال نیز به ما داده است تا اگر افرادی این امکان را ندارد که روز به مدرسه برود، بعدازظهر یا شب در کلاس درس حاضر شوند. علی رغم مجوز دولت هنوز راه در آموزش و پرورش باز نشده است و امیدواریم موانع هرچه زودتر برطرف شوند تا بتوانیم حداقل 5000 کودک کار شش تا 10 سال را با روش مدرسه‌ای تحت پوشش قرار دهیم.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت موسسات غیردولتی استفاده کنیم و هزینه تحصیل کودکان را بپردازیم، گفت: هیچ محدودیتی برای همکاری با سازمان‌های مردم نهاد نداریم و حداقل می‌توانیم بیش از 25 درصد و در مواردی تا صد درصد هزینه تحصیل کودکان را بپردازیم؛ به شرط آنکه آن کودکان دانش آموز نبوده و بازمانده از تحصیل باشند. ما آمادگی کامل برای این منظور داریم و معتقدیم NGOها رقیب ما نیستند.

 

 

 

منبع:    ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار