3439
۰۹ شهریور ۱۳۹۵

لزوم آموزش های زیست محیطی به کودکان

حسین منفردی سرپرست فرمانداری فریدونکنار گفت: یکی از آموزش هایی که باید به کودکان داده شود و برای آینده کشور ضروری است آموزش های زیست محیطی است.

به گزارش کودک پرس    حسین منفردی در آئین افتتاحیه مهد کودک خصوصی گل‌های بهشت در فریدونکنار با بیان اینکه در هفته دولت در این شهرستان 20 طرح با هزینه 91 میلیارد ریال افتتاح و به بهره‌برداری رسید، اظهار کرد: این مهدکودک نیز یکی از طرح‌هایی است که از سوی یک سرمایه‌گذار بخش خصوصی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه نقش و وظیفه مربیان و مسئولان این مهدکودک بسیار مهم است، تصریح کرد: مربیان مهدهای کودک باید به مسائل تربیتی اشراف داشته باشند چرا که پایه تربیت این کودکان از این سنین است.

سرپرست فرمانداری فریدونکنار با اشاره به اینکه مربیان این مهدهای کودک باید برای هر روز خود برنامه‌ریزی داشته باشند، خاطرنشان کرد: اگر مربی مهدهای کودک نسبت به وظیفه خود آشنا نباشد در تغییر سرنوشت کودکان تاثیر مستقیم می‌گذارند.

منفردی با تاکید بر اینکه محیط مهدکودک باید شاداب باشد، اظهار کرد: در این دولت 40 درصد نسبت به مددجویان زیر حمایت بهزیستی افزوده شد و این امر بسیار مهم و قابل تحسین است.

وی با اشاره به اینکه هدف دولت حمایت از گروه‌های مستضعف است، خاطرنشان کرد: یکی از مباحث‌هایی که باید در این مهدها از همین ابتدا به کودکان فرا دهید در زمینه محیط‌زیست است چرا که ذهن کودک در این سال‌ها شخصیت آینده وی را می‌سازد.

بهرام شریفی رئیس اداره بهزیستی فریدونکنار نیز در آئین افتتاحیه مهد کودک خصوصی گل‌های بهشت در فریدونکنار با اشاره به اینکه این مهد خصوصی بیست و دومین مهدکودکی است که در این شهرستان افتتاح شد، گفت: در انتخاب مربیان برای مهدهای کودک سخت‌گیری‌های فراوانی انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه مربیان برای حضور در مهد باید آزمون ورودی و واحدهای تخصصی را پشت سر بگذارند، تصریح کرد: مربیان باید بتوانند با کودکان درست رفتار کنند و نحوه رفتار آنها با روح و جسم آنها در ارتباط است.

رئیس اداره بهزیستی فریدونکنار با اشاره به اینکه در کشورهای پیشرفته، 70 درصد خانواده‌ها از مراکز پیش دبستانی و مهدهای کودک استفاده می‌کنند، گفت: این میزان در ایران کمتر از 10 درصد است.

شریفی افزود: بر اساس آمارهای شبکه بهداشت و درمان، در فریدونکنار 2 هزار و 500 کودک وجود دارد که تنها 600 نفر آنها از خدمات مهدهای کودک بهره‌ می‌برند.

وی اظهار کرد: حدود یک ماه و 15 روز از فعالیت رسمی این مهدکودک می‌گذرد که تا به امروز 20 کودک در این مهد حضور دارند.

رئیس اداره بهزیستی فریدونکنار با بیان اینکه خانواده‌ها از این مهد کودک ابراز رضایت کردند، خاطرنشان کرد: کلاس‌های تابستانی نقاشی و مهد در این مهد کودک در حال برگزاری است و ثبت‌نام ترم مهر برای حضور در این مهدکودک آغاز شد.

 

 

 

منبع:    ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار