3380
۰۹ شهریور ۱۳۹۵

نجات کودک یک ساله از مرگ

حبیب حسینقلی زاده مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: تکنسین‌های پایگاه فوریت‌های پزشکی شهرستان قره‌آغاج در اعزام ماموریت غرق‌شدگی کودک یک ساله، با نفس‌های بیمار جانی دوباره یافتند.

به گزارش کودک پرس    حبیب حسینقلی‌زاده اظهار داشت: ساعت 17 و‌ 40 دقیقه عصر امروز دوشنبه 8 شهریور به اپراتوری پایگاه فوریت‌های پزشکی شهرستان چاراویماق، کاهش هوشیاری پسر بچه یک ساله‌ای که به دنبال افتادن در حوض آب روی داده بود، گزارش شد.

وی ادامه داد: با اعلام این حادثه تکنسین‌های اورژانس 115 قره‌آغاج به سمت روستای بیلرکندی اعزام می‌شوند و به اقوام هم توصیه می‌کنند، به علت دوری مسیر، کودک را با وسیله شخصی در مسیر انتقال بدهند تا زمان رسیدن به کودک توسط تکنسین‌ها کاهش یابد.

حسینقلی‌زاده در ادامه گفت: کودک یک ساله که در حین بازی داخل حوض آب افتاده و به دنبال غرق‌شدگی منجر به کاهش هوشیاری شده بود، پس از تحویل توسط تکنسین‌های اورژانس 115، اقدامات احیائی آغاز و خوشبختانه این اقدامات مثمرثمر بود و کودک پسر یک ساله با علائم حیاتی به بیمارستان قره‌آغاج انتقال داده شد، همکاران اعزامی به این ماموریت نفس گیر، آقایان عیسی بدری و مهدی محمدپور بودند.

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: فراگیری و آموزش کمک‌های اولیه تنها راهکار اصلی برای کاهش تلفات و کنترل مصدومین و بیماران است و آموزش به کودکان تنها سرمایه ماندگار در حلقه مفقودی فرهنگ یادگیری است.

منبع:    فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار