موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
33762
۲۳ آبان ۱۳۹۶
کارگردان فیلم «دوباره زندگی»؛

تمامی فیلم‌های کوتاهم به نوعی به کودکان مربوط بوده است

رضا فهیمی؛ کارگردان فیلم «دوباره زندگی» با اشاره به اینکه تاکنون تمامی فیلم‌های کوتاهی که ساخته به نوعی به کودکان مربوط بوده‌است، گفت: تمام ایده‌هایی که دارم به نوعی با حضور کودک نقش می‌گیرند، از این رو فکر می‌کنم کودک در فیلم‌هایم تبدیل به درون‌مایه اصلی شده‌است.

به گزارش کودک پرس ، رضا فهیمی؛ کارگردان فیلم سینمایی «دوباره زندگی» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی آنا از رونمایی اولین ساخته سینمایی‌اش خبر داد و گفت: تمام تلاشم این است که این فیلم را در جشنواره فیلم فجر امسال رونمایی کنم.
وی در پاسخ به این سوال که «با توجه به کم شدن فیلم‌های اول در جشنواره فیلم فجر، فکر می‌کنید فیلم شما تا چه اندازه شانس حضور در جشنواره را داشته باشد؟»، توضیح داد: هر چه فکر می‌کنم باز هم به این نتیجه می‌رسم که نمی‌توان پیش‌بینی کرد، سال‌های گذشته به دلیل تعدد فیلم‌ها و بخش جدای فیلم اولی‌ها یا همان چشم‌انداز و البته دانستن این امر که چه فیلم‌هایی قصد حضور در جشنواره را دارند، می‌توانستیم پیش‌بینی کنیم؛ اما امسال شرایط برای حدس زدن سخت شده است.
فهیمی افزود: با توجه به اینکه تنها دو فیلم اولی شانس حضور در جشنواره را دارند اصلا نمی‌توانم حدسی بزنم. هیچ چیز مشخص نیست و باید منتظر ماند و دید سلیقه هیات انتخاب چه خواهد بود.

 

*اگر شد چه عالی، نشد چه بهتر!
این کارگردان با اشاره به شعار گلاب آدینه گفت: خانم آدینه شعاری دارد که همه ما از پیش‌تولید فیلم آن‌را پیش گرفتیم و آن هم این است «اگر شد چه عالی، نشد چه بهتر!» با تکیه به همین شعار، ما هم تلاشمان را می‌کنیم و اگر شد که عالی است.
وی در واکنش به این سوال که منظورتان از تلاش، استفاده از رانت بازیگران چهره فیلم است، بیان کرد: خیر، به هیچ عنوان. تلاش ما به این طریق خواهد بود که سعی داریم فیلم را درست معرفی کنیم. در این فرصت باقی‌مانده باید جوری اخبار فیلم را پیش ببریم که رسانه‌ها به خوبی آن را بازتاب دهند و حضورمان به خوبی اطلاع‌رسانی شود.

*تلاش می‌کنیم فیلم را به خوبی معرفی کنیم
این کارگردان جوان سینما در ادامه در پاسخ به این سوال که «چرا در زمان فیلمبرداری به شانس اطلاع‌رسانی و دیده شدن، توجه نکردید و فیلمبرداریتان در سکوت کامل خبری بود؟» تصریح کرد: همیشه یکسری مسایل در کارها وجود دارد که فیلم ما نیز از این مسایل مبرا نبود، به اقتضای همان مسایل ترجیح دادیم فیلمبرداری‌مان را در سکوت کامل خبری تمام کنیم؛ اما بعد از فیلمبرداری، باقی مراحل فنی را رسانه‌ای کردیم. در نهایت هم هیمن یکی دو ماه باقی مانده تا جشنواره را، تلاش می‌کنیم فیلم را به خوبی معرفی کنیم.
وی اضافه کرد: نمی‌گویم که برای من به عنوان یک فیلم اولی جشنواره مهم نیست اما نشد هم هیچ اشکالی ندارد.

 

*«دوباره زندگی» قصه نسل تنهای میانسال است
این کارگردان علت ساخت فیلمنامه «دوباره زندگی» را اینگونه توضیح داد: روابط انسانی موجود در فیلمنامه «دوباره زندگی» و زندگی نسل میانسال که نسل به شدت تنهایی است از دغدغه‌های من بوده و هست، به همین دلیل زمانی که فیلمنامه را خواندم بی‌تردید تصمیم به ساخت آن گرفتم.

 

*یک ماه طول کشید تا خانم آدینه را برای بازی در فیلمم راضی کردم
فهیمی در خصوص بازیگران فیلم «دوباره زندگی» بیان کرد: خانم آدینه و آقای لنگرودی اولین گزینه‌هایی بودند که در ذهن داشتم اما خانم آدینه خیلی سخت کاری را قبول می‌کند و یک ماه طول کشید تا او را از طریق اثبات خودم، تهیه‌کننده، تیم و فیلمنامه راضی کردم. زمانی که ایشان کار با ما را پذیرفت از همان ابتدا، مانند یک مادر در همه مراحل حضور داشت و همه ما را یاری می‌کرد.
کارگردان فیلم کوتاه «درخشنده و رعنا و فرج» با اشاره به حضور در جشنواره، گفت: از نظر حضور در جشنواره‌ها و دیده شدن، آخرین فیلم کوتاه من، جایزه‌های خیلی زیادی گرفت و خوب هم دیده شد اما متاسفانه یا خوشبختانه جشنواره فیلم فجر به این دلیل که تنها جشنواره ملی ما محسوب می‌شود ویترینی برای فیلم‌ها است که برای حضور در آن مسایل زیادی دخیل هستند. از جهتی هم شانس حضور را داریم چرا که امسال تعداد فیلم اولی‌ها کم است.

*مراحل پایانی فیلمنامه جدیدم را می‌گذرانم
رضا فهیمی در ادامه به فیلمنامه جدیدش اشاره کرد و گفت: روزهای پایانی نگارش فیلمنامه جدیدم را می‌گذرانم. این فیلمنامه را با پیام کرمی که نویسنده فیلمنامه «تابستان داغ» بود، نوشته‌ایم. از فرودین ماه 96 به صورت شبانه‌روزی درگیر این فیلمنامه بوده‌ایم که تا دو ماه آینده تمام می‌شود اما هنوز عنوان آن مشخص نیست.
وی با اشاره به اینکه فیلمنامه جدیدش با فیلم «دوباره زندگی» فاصله زیادی دارد، اظهار داشت: کسانی که فیلمنامه فیلم «دوباره زندگی» را خوانده‌اند، معتقدند که این فیلم دارای فضایی هنری و فستیوالی است و قطعا حضور دو بازیگر وزنه‌ای هم که در آن ایفای نقش می‌کنند، هنری‌تر شده است؛ اما فضای فیلمنامه جدیدم خیلی با این فیلم فاصله دارد. فیلم بعدی‌ام یک فیلم پربازیگر و پرلوکیشن خواهد بود که درست مخالف «دوباره زندگی» است.
فهیمی تاکید کرد: فیلمنامه‌ای که با پیام کرمی نوشته‌ایم، هیچ سنخیتی با «تابستان داغ» هم ندارد و یک موضوع کامل جداگانه با یک ایده‌ای ‌روان‌پزشکی است.

 

*پیام کرمی؛ یار همیشگی در نویسندگی من شده‌است
وی ادامه داد: در مورد ایده این فیلمنامه، با پیام کرمی صحبت کردم و او هم طرح را دوست داشت و از همه مهمتر هر دو به شدت از نظر فکری و روحی به هم نزدیک بودیم. با اینکه با وجود تمام فیلم‌های روز دنیا که گروه نویسندگان دارند اما من همیشه تصور می‌کردم، نمی‌توان فیلمنامه مشترک نوشت تا اینکه همکاری با پیام کرمی همه تصورات من را تغییر داد و به احتمال زیاد او، یار همیشگی من خواهد بود.

 

*حضور کودک در فیلم‌های من به یک درون‌مایه اصلی تبدیل شده است
کارگردان فیلم کوتاه «کودکان ابری» با اشاره به اینکه کارهای کوتاه او معمولا مربوط به کودک بوده‌اند، گفت: به واسطه کارهای کودکی که داشتم، همه فکر می‌کردند فیلم بلندم نیز در ژانر کودک خواهد بود و با اینکه هیچوقت خود را به این ماجرا محدود نکردم اما برای خودم نیز جالب است که در فیلم بلندم هم بحث کودک وجود دارد. در واقع گویی حضور کودک در فیلم‌های من به یک موتیف (درون‌مایه اصلی) تبدیل شده است. حتی در ایده‌های بعدی‌ هم نقش‌مایه‌ای از کودک وجود دارد.

 

منبع: آنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار