3365
۰۹ شهریور ۱۳۹۵

مرگ کودکی به نام رویا به خاطر ضعف امکانات درمانی کودکان

عقرب زدگی در بخش تنگ ارم بسیار شایع است ولی مرگ یک کودک آن هم بر اثر عقرب گزیدگی در حدود یک سال گذشته بی سابقه نبوده است.

به گزارش کودک پرس    چند روز پیش در بخش تنگ ارم شهرستان دشتستان شاهد فوت یک کودک 3ساله بر اثر عقرب زدگی بودیم، که این اتاق خانواده این کودک  و مردم شهرستان و استان را در شوک بزرگی فرو برد.

رویا کودک 3 ساله ای است که بعد از گذشت یک سال از مرگ نسترن بر اثر عقرب زدگی چشم بر روی دنیا بست.

در همین خصوص با یکی از بستگان نزدیک رویا مصاحبه ای انجام شده است تا ناگفتنی های این ماجرا را به رشته تحریر در آوریم و شما مخاطبین را از چگونگی این اتفاق تلخ آگاه سازیم.

غلامرضا دست یافته یکی از اقوام نزدیک رویای سه ساله است که در همه مراحل  درمانی در کنار رویا بوده است و در صحبت های خود سخنانی را به لب می آورد که جای شنیدن دارد.

وی دست یافته درباره این ماجرا به خبرنگار این پایگاه خبری گفت: این ماجرا در منطقه تنگ ارم همیشگی است و خیلی از افراد بزرگسال و خردسال هستند که روزانه به عقرب زدگی مبتلا می شود.

دست یافته با اشاره به عقرب زدگی رویا بیان کرد: بنده بعد از اولین مراجعه به رویا از دستان او فیلم گرفتم و در فیلم مشخص است که چگونه دست وی به حالت غیر عادی تغییر شکل داده است.

وی درباره این ماجرا اضافه کرد: رویا بعد از مراجعه کردن به مادر، خبر از سوختگی دست خود می دهد مادر بلافاصله رویا را به بهداری شهر تنگ ارم می رساند که در آنجا دوتصادفی همزمان با رویا مراجعه می کنند که در مجموع سه بیمار بوده اند که یک دکتر همزمان مشغول درمان این سه بیمار بوده است. دکتر دو آمپول ضد حساسیت به رویا می زند که رویا از هوش می رود که مادر در این بین به اسرار کردن می افتد که فکری برای رویا کنید که دکتر به مادر رویا می گوید بروید داروهای رویا را بگیرید و بیایید، همان موقع مادر رویا سریعا با دربست گرفتن یک ماشین به خانه می رود در کمتر از ده دقیقه به بهداری می آید در صورتی که دکتر شیفت می گوید مادر رویا نیم ساعت دختر خود را رها کرده است و این حرف اصلا صحیح نمی باشد.

دست یافته همچنین بیان کرد: بعد ازاینکه دکتر متوجه می شود که از امکانات بهداری چیزی ساخته نیست وی را به برازجان منتقل می کنند و رویا همراه با مادر را سوار بر آمبولانس می کنند و به سمت برازجان انتقال می دهند.
وی ادامه داد: در برگشت خانم بهیار جلوی آمبولانس می نشیند و رویا را رها می کند که این خلاف آیین نامه است. مسولین برای توجیه این اتفاق علت کار بهیار را آماده کردن دارو برای رویا عنوان کرده اند ولی مگر بهیار یا دکتر یادشان  نبوده است که دارو را در بهداری آماده کنند و باید مریض را رها کرده و بهیار به مادر رویا بگوید که هرموقع حالش بد شد من را خبر کنید؟! بهیار در مسیر انتقال در جلوی آمبولانس می نشیند ولی در این مسیر به دلیل نبود کمربند اطفال رویا چند بار با سر به کف آمبولانس برخورد می کند و از سوی دیگرآمبولانس dc شوک نداشته است یا خراب بوده است.

دست یافته همچنین در صحبت های خود با اعلام اینکه رویا در مسیر به دلیل نبود اکسیژن دیگر نفس های آخر خود را می کشیده است افزود: مادر در مسیر بعد از دیدن بسته شدن چشم رویا بهیار را خبر می کند که بهیار صندلی جلو را رها می کند و به نزد رویا می آید که بعد از متوجه شدن وضعیت در مسیر خود یعنی شهر دالکی می ایستد  حدود 55 دقیقه رویا را در بهداری دالکی در زیر اکسیژن قرار می دهند.

وی درباره کمبودهای این آمبولانس تاکید کرد: چرا باید یک آمبولانس کمربند اطفال نداشته باشد؟ چرا دستگاه dc شوک نداشته باشد یا خراب باشد؟ ما الان در قرن 21 هستیم و باید برای یک عقرب زدگی این مشکلات را داشته باشیم؟

دست یافته ادامه داد: رویا را با ضریب هوشی 3% به بیمارستان برازجان رسانده اند و بعد از رسیدن می گویند جایی برای رویا نداریم و کاری هم از دست ما بر نمی آید باید با ستاد هدایت صحبت شود و رویا را به بوشهر انتقال بدهید که بعد از تماس با ستاد هدایت، سورپروایزر جواب منفی می گیرد که در جواب به من می گوید: اگر کاری از دست خودت بر می آید انجام بده که بنده بعد از چند تماس به اشخاص مختلف یکی از مسولین با بنده تماس می گیرد و جواب مثبت برای انتقال رویا می دهد. جای سوال است که اگر من این تماس ها را نمی گرفتم کار حل نمی شد؟

وی با اعلام این وضعیت تشریح کرد: رویا در آن موقع دیگر مرده بود و من به دکتر گفتم اگر امکان دارد بدنش را اهدا کنید که دکتر در جواب به بنده گفت: این دختر به علت اینکه اکسیژن به موقع به مغزش  نرسیده است نمی شود بدنش را اهدا کرد و اعضای بدنش بدرد اهدا نمی خورد.

دست یافته خاطرنشان شد: دکترهای بوشهر تشخیص عقرب گزیدگی دادند و مسئولین مربوطه شهرستان این خبر را تکذیب می کنند و می گویند مسمومیت بوده است.

وی همچنین با اشاره به مرگ نسترن دواری یک کودک 4 ساله که در اثر عقرب زدگی فوت کرده بود گفت: نسترن هم مثل رویا یک کودک بود که بر اثر بی توجهی و کمبود امکانات پرپر شد و ما امیدوار هستیم که دیگر شاهد این اتفاقات در این منطقه نباشیم.

 

 

منبع:     دانا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار