3362
۰۹ شهریور ۱۳۹۵

تولد نوزاد پنج کیلوگرمی در شیراز

یک نوزاد با وزن پنج کیلوگرم، در بیمارستان مادر و کودک شوشتری شیراز، متولد شد و هم اکنون مادر و نوزاد، در سلامت کامل هستند.

به گزارش کودک پرس    مادر این نوزاد، با نشانه های درد زایمان ساعت 21 یکشنبه شب (هفتم شهریور) به بیمارستان مادر و کودک شوشتری مراجعه کرد و در ساعت 2 بامداد دوشنبه نوزاد او با وزن پنج کیلوگرم، در سلامت کامل متولد شد.
متخصص زنان و زایمان و پزشک معالج این مادر در بیمارستان مادر و کودک شوشتری، در این مورد گفت: این مادر در سومین بارداری خود به علت ابتلا به دیابت بارداری که با ر‍ژیم غذایی تا حدودی مهار شده بود، با قند خون 180 به این مرکز درمانی مراجعه کرد.
دکتر فاطمه امامی اظهار کرد: این بانوی باردار با تشخیص قند خون بالا و آغاز نسبی دردهای زایمانی، بستری شد که به علت نداشتن تناسب سر نوزاد با لگن مادر و نبود پیشرفت سیر زایمان و پیش بینی وزن بالای جنین، مادر برای زایمان به روش سزارین، به اتاق عمل انتقال یافت.
او ادامه داد: در ساعت 2 بامداد، نوزاد پسر پنج کیلوگرمی با شرایط مناسب، متولد شد و هم اینک مادر و نوزاد در سلامت کامل هستند.
بنا به گفته پزشکان متخصص اطفال، وزن طبیعی کودک هنگام تولد بین ۲ کیلو و ۷۰۰ گرم تا ۴ کیلو و ۲۰۰ گرم و به طور معمول برای نوزادان ایرانی این وزن طبیعی است.
همچنین به اظهار پزشکان متخصص زنان و زایمان از جمله عوامل بزرگ شدن جنین، زایمان های متعدد، بارداری طولانی مدت، عامل وراثت در خانواده و به دنیا آوردن نوزاد با وزن بالای چهار کیلوگرم است.
دیابت مادر در دوران بارداری، اغلب به درشت شدن جنین و سخت شدن زایمان منجر می شود. در این موارد بیشتر با انجام سزارین، از مشکلات احتمالی بعدی پیشگیری می شود.
در مادران دیابتی اگر نوزاد بیش از ۴ کیلو و ۵۰۰ گرم وزن داشته باشد، باید عمل سزارین انجام شود تا از خطر فلج دائمی شبکه بازویی نوزاد به سبب گیر کردن شانه نوزاد موقع تولد و شکستن استخوان ترقوه و حتی از مرگ او جلوگیری شود.

 

 

 

منبع:    ایرنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار