33614
۲۲ آبان ۱۳۹۶
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد خبر داد؛

ایجاد بخش مستقل کودک در همه کتابخانه‌های استان یزد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد گفت: همه کتابخانه‌های استان بخش کودک مستقل و مطلوب برای پذیرایی از اعضای کودک و نوجوان دارند.

به گزارش کودک پرس ، رقیه دوست فاطمی‌ها مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد به همراه معاونان خود در جلسه شورای اسلامی شهر یزد حضور یافت و به تشریح اقدامات صورت گرفته در این اداره کل طی سی ماه گذشته و برنامه‌های اداره متبوع خود در هفته بزرگداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار پرداخت.

دوست فاطمی‌ها در این جلسه با بیان اینکه در سی ماه گذشته بهسازی و شاداب‌سازی کتابخانه‌ها در اولویت برنامه‌های این اداره کل قرار داشته است، اظهار داشت: در طول این مدت بخش اعظمی از کتابخانه‌های غیراستاندارد و فرسوده استان مرمت و بهسازی شده‌ و به حداقل استانداردهای کیفی رسیده‌اند.

وی شاداب‌سازی بخش کودک کتابخانه‌ها را از دیگر اقدامات صورت گرفته در دوره مدیریت خود عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه نسل کودک و نوجوان، مخاطبان اصلی کتابخانه‌ها هستند، شاداب‌سازی بخش کودک کتابخانه‌ها در اولویت قرار گرفت و هم‌اکنون همه کتابخانه‌های استان بخش کودک مستقل و مطلوب برای پذیرایی از اعضای کودک و نوجوان دارند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همچین در بخش پایانی سخنان خود به تشریح برنامه‌های این اداره کل در هفته بزرگداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار پرداخت.

 

وی بازگشایی کتابخانه شهید صدوقی مروست و دو کتابخانه روستایی شهید شفیعی ابرکوه و منتظران مهدیه بافق، رونمایی از بخش تازه تجهیز شده نابینایان و کم‌بینایان کتابخانه مرکزی میبد، همایش دوچرخه سواری به مناسبت هفته کتاب با حضور مردم و کتابداران یزدی، آیین تجلیل از کتابداران استان یزد و برگزاری چندین برنامه فرهنگی نظیر نشست‌های کتاب‌خوان ویژه و آیین‌های نقد و رونمایی کتاب را از برنامه‌های شاخص اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در هفته کتاب برشمرد.

دوست فاطمی‌‌ها همچنین از امکان عضویت رایگان همه اقشار مردم در کتابخانه‌های عمومی استان در 24 آبان‌ماه، روز بزرگداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار خبر داد.

مهدی جمالی‌نژاد، شهردار یزدنیز از تلاش‌های مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و همکاران وی قدردانی کرد و افزود: نهاد کتابخانه‌ها در استان یزد نسبت به برخی استان‌های هم‌جوار فعالیت چشمگیرتر و مؤثرتری دارد و همین نقش‌‌آفرینی فعال باعث شده کتابخانه‌های استان در مسیر رشد و پیشرفت حرکت کنند.

 

جمالی‌نژاد بر همکاری کامل مجموعه شهرداری با کتابخانه‌های عمومی تأکید کرد و گفت: ظرفیت‌های فرهنگی و معنوی شهر نظیر حسینیه‌ها می‌توانند در ایامی از سال که فعالیتی در آنها صورت نمی‌گیرد، به کمک کتابخانه‌ها بیایند تا سالن‌های مناسب مطالعه در همه نقاط شهر برای استفاده مردم همه مناطق فراهم شود و فضاهای علمی و پژوهشی رنگ و بوی معنوی نیز به خود بگیرند.

در ادامه این جلسه جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر یزد به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود در حوزه کتاب و کتابخوانی پرداختند.

 

مهدی کاشفی‌زاده، بر لزوم مکان‌یابی درست برای احداث کتابخانه‌های جدید در سطح شهر یزد و همچنین راه‌اندازی کتابخانه‌های شبانه‌روزی تأکید کرد.

ونوس عامری نیز خواستار همکاری همه دستگاه‌های فرهنگی استان برای انتخاب شهر یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران شد.

مرتضی شایق، بر بهره‌برداری از همه ظرفیت‌های موجود جامعه نظیر تریبون‌‌های نمازجمعه در معرفی کتاب‌های مفید و خدمات کتابخانه‌های عمومی تأکید کرد. وی همچنین استفاده از ظرفیت‌ کتابخانه و سالن‌های موجود در مدارس استان در ساعات غیرآموزشی برای بهره‌مندی همه اقشار جامعه از فضاهای مطالعاتی مناسب را امری ضروری دانست.

 

محسن عباسی، سخنگوی شورای شهر یزد نیز با بیان اینکه کتاب باید به عنوان یک پدیده مهم و حیاتی در جامعه شناخته شود، گفت: باید به جای آن که در رسانه‌ها بر استفاده از تلفن همراه و تبلیغ آن عنوان به همراه و مونس افراد تأکید کنیم، باید کتاب به عنوان همراه اصلی و اول هر فرد معرفی و تبلیغ شود.

وی با اشاره به اینکه در کشورهای پیشرفته در همه ارکان شهر و جامعه بر استفاده از کتاب تأکید می‌شود، بیان داشت: لازم است المان‌ها و عناصر شهری، ترغیب کننده مردم به مطالعه و همنشینی با کتاب باشند.

در پایان این جلسه، کارت عضویت سراسری کتابخانه‌های عمومی استان به مناسبت هفته بزرگداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار به همه اعضای شورای اسلامی شهر یزد اهدا شد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار