موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
335
۱۲ مرداد ۱۳۹۵

مادران شیرده رژیم غذایی نگیرند/ سودجویی شرکت های تجاری

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی گفت: مادران شیرده، اصلا رژیم غذایی نگیرند و در دوران شیردهی تغذیه مناسب و خواب کافی داشته باشند.

به گزارش کودک پرس، دکتر علیرضا مرندی اظهارداشت: مادرانی که در دوره شیردهی قرار دارند به هیچ عنوان نباید رژیم غذایی بگیرند زیرا هر اندازه که میزان انرژی و وزن مادر شیرده کم شود بر کیفیت شیر و وزن نوزاد تاثیرگذار خواهد بود. مادران شیرده لازم است خواب کافی نیز داشته باشند.

این متخصص کودکان و فوق تخصص نوزادان در ادامه با تاکید بر ضرورت ارتقای دانش و آگاهی مردم در حوزه سلامت، افزود: شرکت های تجاری و سازنده های کالاهای پزشکی در برخی از موارد از کم آگاهی مردم و همچنین کادر پزشکی بهره می گیرند و با شایعه، دانسته ها و باورهای اشتباه را به مردم القا می کنند. بنابراین مهمترین وظیفه سربازان نظام سلامت افرایش دانش مردم و همچنین کادر پزشکی کشور است تا پزشکان نیز با دقت، اطلاعات روز را رصد کنند تا به سمت باورهای غلط نروند.

مرندی در خصوص اقدام برای نهادینه کردن تغذیه با شیر مادر اظهارداشت: در سالهای اول انقلاب اسلامی متاسفانه مصرف شیر خشک به شدت همچون سایر کشورها رایج بود. بنابراین به دنبال آن بودیم که از طرق مختلف در راستای سلامت مردم و جامعه به خصوص مادران و کودکان اقدام به ترویج تغذیه با شیر مادر کنیم. از این رو با اساتید جلسات مختلفی را برگزار و برنامه ریزی کردیم. به کادر پزشکی، اساتید، دانشجویان، مردم و… آموزش های لازم را ارائه کردیم. با حضور اساتید، کادر پزشکی و پرستاران در سراسر کشور کارگاه های آموزشی برگزار نمودیم که در این مسیر صدا و سیما که همواره در هر اقدام فرهنگی در حوزه سلامت با گستردگی فراوان وارد شده اند؛ در آن زمان نیز خارق العاده وارد می شوند و نقش بسزایی در این زمینه داشتند. امروز نیز با توجه به تغییر در نسل مادران، کادر پزشکی و … نیازمند تداوم آموزش ها هستیم.

برچسب ها :
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار