33348
۲۱ آبان ۱۳۹۶
مدیر‌کل کانون پرورش فکری گیلان؛

برپایی نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی کودک و نوجوانان گیلانی

مدیر‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با بیان اینکه ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه هفته کتاب معرفی شده است گفت: نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی، ‌ادبی و هنری کودک و نوجوان همزمان با هفته کتاب در استان گیلان برپا می‌شود.

به گزارش کودک پرس ،اسفندیار ضیائی در نشست خبری در رشت با اشاره به فرارسیدن هفته کتاب اظهار داشت: به‌مناسبت بیست و پنجمین هفته کتاب در راستای ترویج و توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی در میان کودکان و نوجوانان و تقویت انگیزه‌های درونی در فرآیند مطالعه، برنامه‌های مختلفی در گیلان برگزار‌ می‌شود.

مدیر‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان با بیان اینکه در این برنامه‌ها زمینه تقویت مهارت‌های خواندن آینده‌سازان کشور با بهره‌گیری از فعالیت‌های هدفمند و خلاقانه مورد توجه وی‍ژه قرار می‌گیرد گفت: رویکرد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان توسعه عدالت فرهنگی است.

ضیایی از انجام فعالیت‌های کتاب محور کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان به اعضای عادی، فراگیر و  کودکان و نوجوانان شهری، ‌روستایی و  مناطق کم‌ برخوردار خبر داد و افزود: این فعالیت‌ها در طول سال در مناطق حاشیه شهرها و روستاها نیز به کودکان و نوجوانان ارائه می‌شود.

 

وی برنامه “سفر کتاب به روستاها” و دیدار کودکان و نوجوانان با شاعران و نویسندگان برجسته کشور و استان را از برنامه‌های هفته کتاب و کتاب خوانی در استان گیلان خواند و گفت: اهدای کتاب به کتابخانه‌های مدارس کم برخوردار و بازدید کودکان و نوجوانان از مراکز چاپ و انتشار کتاب از دیگر فعالیت‌های هفته کتاب کانون گیلان است.

 

ضیایی رونمایی از کتاب همکار کانونی، برگزاری جشن کتاب استانی و تقدیر از اعضای کتاب‌خوان برتراستانی را از جمله فعالیت‌های برجسته ایام هفته کتاب در استان گیلان نام برد و افزود: برگزاری ویژه برنامه ادبی «شوق حضور» با حضور اعضای ارشد آفرینش‌های ادبی کانون استان گیلان از برنامه‌های شاخص کانون گیلان است.

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان گفت: برپایی کارگاه‌های آموزشی، فرهنگی و هنری با محوریت کارگاه صحافی کتاب، نقاشی،‌ سفال‌گری، نوشتن خلاق، داستان‌نویسی، کتاب‌سازی، مسابقه، سرگرمی و نقد فیلم از دیگر برنامه‌های هفته کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان گیلان است.

وی از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی، ‌ادبی و هنری کودکان و نوجوانان هم‌زمان با روز کتاب و کتابخوانی  در استان گیلان خبر داد و اظهار داشت: برپایی نشست تربیتی والدین و اولیای تربیتی با محوریت خوانش کتاب، از دیگر برنامه‌های مطرح گیلان در هفته کتاب است.

 

ضیایی با بیان اینکه برگزاری جشن امضاء با حضور نویسندگان و شاعران برجسته کشور و برپایی نشست تربیتی با حضور اعضاء از برنامه‌های کانون است گفت: 5 مسابقه کشوری “شیوه‌های خلاق ترویج خواندن”، “طراحی پوستر”، “اقدام پژوهی”، “معرفی کتاب” و “معرفی اعضای کتابخوان” از دیگر فعالیت‌های کانون گیلان است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با اشاره به برگزاری این 5 مسابقه و با بیان اینکه استقبال مطلوبی از این مسابقات انجام شده خاطرنشان‌کرد: با دریافت آثار و پایان فرآیند داوری از برگزیدگان این مسابقه‌ها در هفته کتاب تجلیل می‌شود.

ضیایی با تاکید بر اینکه گسترش و توسعه فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی از رسالت‌های کانون در تمامی ایام به‌شمار می‌رود تصریح‌کرد: هم‌گرایی و هم‌افزایی با دیگر دستگاه‌های فعال در این حوزه نیز همواره از سوی کانون پرورش فکری استان گیلان  دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه 24 تا 30 آبان ماه هفته کتاب معرفی شده است خاطرنشان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با تکیه بر شعار ” آینده روشن با خانواده کتابخوان” هفته کتاب برنامه‌های گسترده‌ای را در استان اجرا می‌کند.

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار