موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
33313
۲۱ آبان ۱۳۹۶
از شنبه آغاز به کار کرد؛

شروع نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال با محصولاتی ویژه کودکان

یازدهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در کنار توجه به نیازهای بزرگسالان، کودکان را از یاد نبرده و تعدادی از شرکت‌هایی که نرم افزارهای ویژه کودکان تولید کرده‌اند در این نمایشگاه حضوری پررنگ دارند.

به گزارش کودک پرس ، یازدهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال شنبه 20 آبان ماه در حالی در مصلی تهران کار خود را آغاز کرد که در کنار توجه به نرم افزار های ویژه بزرگترها، کودکان از این فضای جذاب بی نصیب نمانده اند و تعدادی از شرکت های فعال بخش کودک محصولات خود را به این نمایشگاه آورده اند تا ضمن سرگرم کردن کودکان و آموزش دادن به آنها نشان دهند که فضای مجازی تنها جنبه منفی برای کودک ندارد بلکه می تواند فضایی برای رشد و تعالی او هم باشد.

توجه به بخش کودک در فضای مجازی و ایجاد فضایی سالم و مفید برای این قشر همواره مورد تاکید مسئولان عالی کشور بوده و هست از رهبر معظم انقلاب گرفته تا رئیس جمهور و شورای عالی فضای مجازی و نیز وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که متولی ایجاد زیرساخت های امن برای کودک و نوجوان است.

در همین پیوند چندی پیش محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سلامت فضای مجازی و کنترل کودکان و نوجوانان و آگاه سازی خانواده ها از آسیب های فضای مجازی به صورت جدی، در دستور کار وزارت ارتباطات قرار گرفته است.
وی افزود: در فضای مجازی امروز مخاطرات برای سنین مختلف وجود دارد و همانگونه که فضای مجازی می‌تواند فرد بزرگسال را با مخاطره روبه رو کند به همان اندازه برای کودکان نیز مخاطره آمیز است و این موضوعی است که همه جهان با آن رو به رو است.

 

آذری جهرمی هفتم آبانماه امسال در نمایشگاه مطبوعات به انتشار اسناد پشتیبان سند حمایتی و برنامه اقدام توسعه خدمات فضای مجازی کودک و نوجوان اشاره کرد و گفت: سند برنامه های اقدام اجرایی در بخش فضای مجازی کودکان 13 آبان رونمایی می شود.
وی افزود: صیانت از کودکان در فضای مجازی از موضوع های بسیار مهم است و بر این اساس، اسناد پشتیبان سند حمایتی و برنامه اقدام توسعه خدمات فضای مجازی کودک و نوجوان توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای نظر خواهی از همه دست اندرکاران و فعالان در اختیار همگان قرار گرفته است.

وی بر ضرورت حمایت از کودکان در برابر آسیب ها در فضای مجازی تاکید و خاطرنشان کرد: باید شرایطی برای کودکان مهیا شود تا بتوانند در فضای مجازی از حوزه های مرتبط با خود بیشتر استفاده کنند و نیز ابزارهایی که نظارت خانواده ها را بر استفاده کودکان از اینترنت افزایش می دهد ایجاد و تقویت شود.
آذری جهرمی خواستار ورود بخش خصوصی در این باره شد و گفت: فضای مجازی و کودک موضوع مورد توجه در همه جهان است و ایران می تواند با تدوین برنامه مناسب عملیاتی در این زمینه و ارائه آن به جهان نقش موثر خود را در این عرصه بازی کند.

اکنون یازدهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال با اختصاص غرفه هایی به حوزه کودک و نوجوان، رسالت خود را در این زمینه عملیاتی کرده است.
با گشتی در غرفه های مختلف این نمایشگاه حضور شرکت هایی که کودکان و نوجوانان را هدف قرار داده اند به چشم می خورد برخی تنها در زمینه سرگرم سازی کودک وارد شده و با ارائه بازی های نسبتا سالم تلاش کرده اند این قشر را به خود جذب کنند. این ها غرفه های بازی های آتلاین هستند که بازی هایی جذاب و سرگرم کننده برای کودکان تدارک دیده اند تا با دانلود کردن آنها از رفتن به سمت بازی هایی که مناسب نیست بی نیاز شوند.

 

برخی از این غرفه ها تنها بخش سرگرمی را هدف قرار نداده بلکه در کنار سرگرمی، آموزش های مناسب این سن را نیز در قالب تصاویر متحرک جذاب برای کودکان تدارک دیده اند.
گرچه نمایشگاهی با عنوان رسانه های دیجیتال به نظر نمایشگاهی تخصصی برای جامعه بزرگسالان است اما حضور این شرکت ها که کودکان و علاقه آنان به فضای مجازی را از یاد نبرده اند نوید بخش آینده ای روشن توام با امنیت برای این قشر رقم زده است.

اکنون خانواده ها می توانند با مراجعه به این نمایشگاه از این نرم افزارهای مطمئن برای کودک استفاده کرده و تاحدودی خیال خود را در این زمینه راحت سازند.
البته برخی شرکت ها پا را از این فراتر نهاده و تلاش کرده اند با ارائه همه نوع بازی و سرگرمی، همه نیاز کودکان را پاسخ داده و زمینه ای کاملا سالم فراهم سازند.

یازدهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال از شنبه بیستم آبانماه تا 26 آبان در مصلی تهران پذیرای خانواده ها و همه علاقمندان است.

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار