33291
۲۱ آبان ۱۳۹۶
رئیس سازمان جوانان هلال احمر خبر داد؛

اجرای طرح «کانون غنچه‌های هلال» در مهدکودک‌ها و پیش‌دبستانی‌ها

رئیس سازمان جوانان هلال احمر از اجرای طرح کانون غنچه‌های هلال در برخی مهدهای کودک و پیش دبستانی‌های کشور خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، مسعود حبیبی رئیس سازمان جوانان هلال احمر در رابطه با جایگاه تشکل‌های دانش‌آموزی در اجرای سند تحول بنیادین اظهارکرد: سازمان جوانان هلال احمر بیش از یک میلیون عضو دارد که از گروه سنی 5 تا 29 سال به صورت داوطلبانه در سازمان حضور دارند.

وی با بیان اینکه برای کودکان 5 تا 7 سال در قالب کانون‌ غنچه‌های هلال در مهدکودک ها فعالیت بشردوستانه داریم، افزود: به آنها خوبی، مهربانی، احترام به پدر و مادر را در قالب بازی، تمرین،‌ شعر و داستان همچنین خودامدادی و عکس‌العمل در هنگام حوادث و زلزله آموزش می‌دهیم و سه هزار مهدکودک و 500 پیش دبستانی عضو کانون غنچه‌های هلال احمر هستند.

 

 

وجود کانون دانش آموزی هلال احمر در 8 هزار مدرسه

وی با بیان اینکه در 8 هزار مدرسه کانون دانش‌آموزی هلال احمر داریم، ادامه داد: یک بخش از فعالیت‌هایمان بشردوستانه بوده و بخش دیگری از فعالیت‌ها کمک‌‌های اولیه است. حضور داوطلبانه و فعالیت‌ دانش آموزان در کانون‌های هلال احمر باعث افزایش توانمندی‌ها می‌شود همچنین در این کانون‌ها طرح دادرس را اجرا می‌کنیم که سال گذشته با همکاری آموزش‌وپرورش 400 هزار دانش‌آموز 8 مهارت کمک‌های اولیه را فراگرفتند و این مهارت‌ها در زمان حوادث بسیار مهم تلقی می‌شود.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر گفت: در کانون‌های دانش‌‌آموزی 5 استان برنامه‌ای داشتیم که گفت‌وگو را به دانش‌آموزان آموزش دهیم، در این طرح تحمل نظرات یکدیگر و افزایش قدرت استدلال را هدف گذاری کردیم چرا که با افزایش قدرت استدلال، خشونت و نزاع کاهش می‌یابد.

حبیبی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون به لحاظ وضعیت آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان نگرانیم اما اگر در آموزش‌وپرورش به خوبی سرمایه‌گذاری کنیم بخشی از این آسیب‌ها کاهش می‌یابد. هرچقدر تشکل‌های دانش‌آموزی بیشتر و حضور و فعالیت دانش‌آموزان افزایش یابد مهارت اجتماعی آنها بالاتر رفته و در برخورد با آسیب‌ها موفق تر خواهند بود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار