33288
۲۱ آبان ۱۳۹۶
در مطالعه‌ای جدید؛

نشت نفت در نیجریه سالانه ۱۶ هزار کودک را به کام مرگ می‌کشاند

نیجریه به عنوان یکی از کشورهای غنی از منابع نفتی، تاریخچه حوادث فاجعه‌باری از نشتی نفت دارد که تاثیرات مخرب آشکاری بر محیط زیست و جوامع بومی این کشور برجای گذاشته است

به گزارش کودک پرس ، این بار در یک مطالعه جدید نشان داده شد که این آلودگی‌ها ممکن است هزاران نوزادی را که مادران آنها در نزدیکی محل نشت نفت زندگی می‌کنند با خطر مرگ مواجه کند.

بر اساس این مطالعه که از سوی گروه CESifo منتشر شده اگر حادثه نشتی نفت پنج سال پیش از باردار شدن یک زن در فاصله ۱۰ کیلومتری محل سکونت او رخ دهد احتمال مرگ نوزادش دو برابر بیشتر خواهد بود. اما بر اساس همین مطالعه در صورتی که حادثه نشتی نفت در طول زمان بارداریِ مادر اتفاق افتد هیچ تاثیری بر مرگ و میر نوزاد نخواهد داشت.

این متخصصان می‌گویند هنوز معلوم نیست که چرا این اثرگذاری پیش از بارداری اتفاق می‌افتد اما احتمال می‌دهند که تجمع تدریجیِ آلودگی نفتی در خاک و آب، عامل آن باشد.

 

 

کارشناسان سلامت در این بررسی دریافتند که اگر نشتی نفت حتی پنج سال قبل‌ از بارداری مادر اتفاق افتد، نرخ مرگ و میر نوزادان دو برابر شده و از ۳۸ مورد مرگ نوزادان در سال به ۷۶ مورد از هر ۱۰۰۰ تولد افزایش پیدا می‌کند.

با توجه به این که در سال ۲۰۱۲ میلادی تقریبا ۵.۳ میلیون تولد در نیجریه رخ داده و حدود ۸.۰۵ درصد از این تولدها نیز در فاصله ۱۰ کیلومتری از محل نشت نفت بوده، متخصصان تخمین زدند که در این سال حادثه نشتی نفت به مرگ حدود ۱۶ هزار نوزاد نیجریه‌ای در ماه اول زندگی‌شان منجر شده است.

به گزارش گاردین، “رونالد هودلر” سرپرست این مطالعه، نتایج فوق را تاسف‌بار خوانده و اظهار کرده که این مشکل باید به عنوان یک معضل جهانی در نظر گرفته شده و چاره‌ای برای آن اندیشیده شود.

حادثه نشت نفت یک اتفاق رایج در بخش دلتای نیجریه است و در همین رابطه مردم این کشور کمپانی‌های نفتی بین‌المللی را به بهره‌کشی از منابع طبیعی نیجریه متهم کرده‌اند.

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار