موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
33221
۲۰ آبان ۱۳۹۶
همزمان با هفته کتاب انجام می‌شود؛

نشست صمیمی دانش‌آموزان با نویسندگان کودک و نوجوان در قالب برنامه «نقش قلم»

به مناسبت فرارسیدن هفته کتاب، برنامه نقش قلم شامل نشست صمیمی دانش‌آموزان با نویسندگان کودک و نوجوان در منطقه ۱۸ تهران برگزار می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، ویژه برنامه نقش قلم شامل نشست صمیمی دانش آموزان با نویسندگان کودک و نوجوان به مناست هفته کتاب و کتابخوانی در منطقه ۱۸ تهران برگزار می شود.

در قالب این برنامه کودکان و نوجوانان با نویسندگان و شاعران محبوب خود از نزدیک دیدار و گفتگو می کنند.

حامد طراحی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۸ تهران با اعلام این خبر به تشریح ویژه برنامه های کتابخانه ها و مراکز فرهنگی هنری این منطقه پرداخت و گفت: همزمان با هفته کتاب بیش از ۲۰ ویژه برنامه در مراکز منطقه ۱۸ اجرا می شود که ثبت نام رایگان در کتابخانه ها، اهدای کتاب به مناطق محروم، رونمایی کتاب، بازدید دانش آموزان از کتابخانه ها و زنگ مطالعه از جمله آنهاست.

 

وی افزود: همه علاقمندان می توانند با مراجعه به کتابخانه های منطقه شامل کتابخانه‌ استاد حکیمی، قائم(عجل‌الله تعالی فرجه الشریف علیه‌السلام)، ۱۵ خرداد، فجر، بوستان نرگس، شهدای محله بهداشت، از امکان ثبت نام رایگان بهره مند شوند. هم چنین در قالب اجرای طرح هبه کتاب، کتاب های اهدایی شهروندان به کتابخانه های مناطق محروم ارسال می شود.

به گفته رییس فرهنگسرای خاتم(صلی‌الله علیه و آله و سلم) در هفته کتاب با هدف جذب کودکان و نوجوانان به مطالعه و کتابخوانی با همکاری و مشارکت آموزش و پرورش منطقه ۱۸، دانش آموزان به صورت گروهی از کتابخانه های منطقه بازدید می کنند و رایگان عضو کتابخانه می شوند. همچنین در این هفته، سلسله نشست های نقد و بررسی کتاب در کتابخانه های منطقه ۱۸ برگزارمی شود.

در این برنامه کتابخانه های شهدای محله بهداشت، فجر، بوستان نرگس،۱۵ خرداد ، قائم و استاد حکیمی در نشست هایی صمیمی میزبان نویسندگان کودکان و نوجوانان و هم چنین دانش آموزان خواهند بود. در این نشست های صمیمی نویسندگان در باره خود و آثاری که برای کودکان و نوجوانان خلق کرده اند سخن می گویند و به پرسش های دانش آموزان در باره دنیای نویسندگی پاسخ می دهند. هم چنین با هدف فراهم ساختن امکان دسترسی مخاطبان به تازه های نشر، نمایشگاه کتاب در تمام کتابخانه های منطقه ۱۸ با موضوع کتاب های مرتبط با شعار هفته کتاب برگزارمی شود.

 

 

طبق سخنان طراحی یک روز خوب و زنگ مطالعه دو برنامه ای است که با همکاری و مشارکت مدارس منطقه و در قالب بازدید و آشنایی دانش آموزان با محیط و کاربردهای کتابخانه برگزار می شود. هم چنین با توجه به اهمیت قصه و قصه گویی در ترویج فرهنگ کتابخوانی در میان کودکان، کتابخانه ۱۵ نیز کارگاه قصه و قصه گویی با عنوان «زیر گنبد کبود» را برای بچه ها برگزار می کند. در این زمینه کتابخانه بوستان نرگس نیز با مشارکت پیش دبستانی مدارس و مهدکودک های منطقه ۱۸ ویژه برنامه «قصه های دیروز برای کودکان امروز» را برگزار می کند.

 

 

برنامه «طعم خوش قصه» نیزبا هدف ارتقای فرهنگ مطالعه، تقویت مهارت های گفتاری، قدرت فهم و بیان در کودکان ، پرورش خلاقیت، آموزش زبان و افزایش گنجینه واژگان کودکان، به صورت کارگاه قصه گویی خلاق در کتابخانه استاد حکیمی برگزار می شود.

کافه رمان، کارگاه مهارتهای مطالعه، نقد و بررسی کتاب، باشگاه کتابخوانی، کلینیک کتاب، دورهمی فرهیختگان کتابخوان، همنشینی یار مهربان، تور کتابگردی، عصرانه با کتاب و پاتوق کتاب از جمله برنامه هایی است که در ایام فصل پاییز در این منطقه برگزار می شود.

 

منبع: مهر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار