33204
۲۰ آبان ۱۳۹۶
دورۀ نوجوانی به اندازۀ کافی اضطراب‌های خودش را دارد؛

یادداشت «آسیب‌شناسی کوتاهی از وضعیت مشاوره های کنکور در ایران»

دورۀ نوجوانی به اندازۀ کافی اضطراب‌های خودش را دارد. این را اضافه کنید به یک رویداد استرس‌زا به نام کنکور، تا حال یک نوجوان کنکوری را متوجه شوید.

به گزارش کودک پرس ، زهرا عرب در یادداشت پیش رو به روان شناسی فشارهای کنکور بر نوجوانان پرداخته و معتقد است احوال آشفته ی همراه با دوره نوجوانی خود به اندازه کافی اضطراب های متعددی را به دنبال دارد و یک رویداد استرس زا به نام کنکور افزون بر این همه فشارها خواهد بود که باید تدبیری جدی برای آن اندیشید.

 

متن این یادداشت به شرح زیر است:

در اذهان خانواده‌های ایرانی تحصیلات هنوز جایگاه والایی دارد که حاضرند هزینه‌های سنگینی را تقبل کنند. انگار باور عمومی این است که کنکور قرار است فرزندانشان را بدبخت یا خوشبخت کند.

این موضوع فشارهای زیادی را هم به خانواده و البته فشار بیشتری را بر دوش دانش‌آموزی می‌گذارد که قرار است کفایت خود را از طریق پیروزی در این امتحان نشان دهد.

 

 

دورۀ نوجوانی به اندازۀ کافی اضطراب‌های خودش را دارد: مسئلۀ هویت، چگونگی ارضای نیازهای جدید، استقلال یا وابستگی، عدم کنترل بر رفتار و هیجانات، ترس از آینده و… همه و همه دورۀ نوجوانی را تبدیل به دوره‌ای پرفشار می‌کند.

این احوال آشفته را اضافه کنید به یک رویداد استرس‌زا به نام کنکور، تا حال یک نوجوان کنکوری را متوجه شوید. اما چه می‌توان کرد؟

 

منبع: بولتن نیوز

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار