33201
۲۰ آبان ۱۳۹۶
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی اصفهان خبر داد؛

نجات دو نوجوان در کوهستان اصفهان

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی اصفهان، از نجات دو نوجوان گرفتار در کوه نخودی در شرق اصفهان خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، محمد شریعتی از نجات دو نوجوان گیر افتاده در کوه نخودی در شرق اصفهان خبر داد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به جزییات امدادرسانی توسط عوامل این سازمان اظهار کرد: پیش از ظهر(جمعه 19 آبان ماه) در تماسی با سامانه فوریت‌های 125 آتش‌نشانی، گرفتار شدن دو نوجوان 15 و 17 ساله در ارتفاعات کوه نخودی واقع در کمربندی شرق اصفهان گزارش شد.

وی با بیان اینکه ستاد فرماندهی آتش‌نشانی به‌سرعت گروه تخصصی امداد و نجات کوهستان خود را به محل اعلامی حادثه اعزام کرد، گفت: این دو نوجوان به دلیل ناآشنا بودن با مسیر کوه در منطقه مذکور گیر افتاده بودند و با توجه به موقعیت قرارگیری احتمال سقوط دو نوجوان وجود داشت.

شریعتی خاطرنشان کرد: این دو نفر خود در تماس با سامانه 125 آتش نشانی وضعیت و موقعیت خود را اطلاع داده بودند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به موقعیت قرارگیری دو نوجوان یادشده، گفت: گروه تخصصی امداد و نجات در ارتفاع آتش‌نشانی با رعایت کامل موارد ایمنی و با تهیه چندین کارگاه متعدد و با استفاده از تجهیزات تخصصی عملیات در ارتفاع توانستند از سمت بالا و با فرود در موقعیت دو نوجوان قرار گیرند و آن ها را پس از سه ساعت تلاش، با موفقیت و سالم به پایین کوه انتقال دهند.

شریعتی با توصیه به علاقه‌مندان به ورزش کوهنوردی با بیان اینکه این افراد لازم است ضمن آشنایی به فنون کوهنوردی،‌ بهترین مسیر صعود و فرود را از قبل مشخص کنند، خاطرنشان کرد: قرارگیری در موقعیت‌های خطرناک در کوه می‌تواند حوادث ناگواری را به همراه داشته باشد.

 

منبع: صاحب نیوز

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار