33191
۲۰ آبان ۱۳۹۶
امام جمعه شازند گفت؛

استفاده از مفاهیم قرآنی در آموزش قدرت نه گفتن به نوجوانان

امام جمعه شازند گفت: نوجوان اگر با مفاهیم قرآن آشنا شود راه آسیب و خطر بر او بسته می‌شود و قدرت نه گفتن به ناهنجاری اجتماعی را پیدا می‌کند، دانشگا‌ه‌ها و مدارس باید به فنون قرآن در کاهش آسیب‌های اجتماعی مجهز شوند.

به گزارش کودک پرس ، حجت‌الاسلام سید حبیب‌الله موسوی، امام جمعه شازند، گفت: دوری دنیای غرب از قرآن باعث گرفتاری و آسیب‌های فراوان شده است، اگر قانون قرآن بر همه جوامع بشری حکومت کند جهان از هر گونه نسل کشی و غارت در امان می‌ماند.

وی اظهار کرد: برخی کشورهای به اصطلاح مسلمان، تنها اسم مسلمان بودن را عاریه گرفته‌اند و دست به هر جنایتی می‌زنند، عملکرد سران سعودی با کشتار مردم بی دفاع یمن و .. و کمک به رژیم اسرائیل و آمریکا دید عموم مردم جهان نسبت به مسلمانان به ویژه شیعیان را خدشه دار می‌کند.
حجت‌الاسلام موسوی تصریح کرد: برای همگانی کردن محافل قرآن باید مسئولان و مردم متحد شوند، رفع خلأ فرهنگ قرآنی می‌تواند در دستور کار مجلس و قوه مجریه قرار گیرد. با وجود فعالیت‌های گسترده در حوزه قرآن، کمبودهای زیادی داریم که با بسیج همگانی جبران می‌شود.

وی افزود: مسئولان آموزش و متولیان امر قرآن وظیفه دارند دانش‌آموز یا دانشجو را با مزایای قرآن آشنا کنند، نوجوان اگر با مفاهیم آشنا شد راه آسیب و خطر بر او بسته می‌شود و قدرت نه گفتن به ناهنجاری اجتماعی از جمله مواد مخدر و … را پیدا می‌کند. دانشگا‌ه‌ها و مدارس باید به فنون قرآن در کاهش آسیب‌های اجتماعی مجهز شوند.

امام جمعه شازند مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار را یکی از مراکز گسترش آسیب عنوان کرد و گفت: البته در مرکز شهر و یا نقاط مرفه نشین هم آسیب‌های جدی مشاهده می‌شود به هر حال جلوی خطر را از هرجایی بگیریم منفعت است. برای تمام نقاط شهری و روستایی متناسب با شرایط، باید چاره جویی کرد.
حجت‌الاسلام موسوی در پایان اضافه کرد: رهبری ۵ آسیب مهم را در دستور کار مسئولان قرار دادند، منویات ایشان راه روشن را برای مسئولان و مردم ترسیم می‌کند، توجه به مناطق حاشیه نشین، رفع مشکلات این نواحی و احداث مراکز قرآنی در مناطق آسیب پذیر از دستورات معظم له است اما آنطور که شایسته است جامه عمل به خود نگرفته است.

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار