موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
33176
۲۰ آبان ۱۳۹۶
انتشارات علمی و فرهنگی برگزار می‌کند؛

برگزاری جشنواره داستان‌نویسی در حوره دفاع مقدس+ جزئیات

انتشارات علمی و فرهنگی از شرکت‌های وابسته به سازمان تامین اجتماعی به منظور گرامیداشت، حفظ و انتقال میراث فرهنگی و معنوی حماسۀ باشکوه اسلامی و میهنی ٨ سال دفاع مقدس، در نظر دارد جشنوارۀ داستان‌نویسی حوزۀ دفاع مقدس را درسه بخش ادبیات کودک، نوجوان و جوان برگزار کند.

به گزارش کودک پرس ، بر اساس این جشنواره، انتشارات علمی و فرهنگی، از آثاری که با رویکردی جدید و نگاهی نو به رخدادهای حماسۀ مقاومت ملت ایران و پیامدهای مرتبط با آن در زندگی امروز ایرانیان می پردازند، استقبال کرده و در کنار نویسندگان با تجربه و حرفه ای این حوزه، قلم و قدم نویسندگان جوان، کار اولی، غیرحرفه ای، روستایی و شهری، ساکن در ایران و یا خارج از کشور را گرامی می دارد.
گفتنی است؛ محتوای آثار باید یا به طور مستقیم بازگو کنندۀ وقایع و حوادث رخ داده در جبهه باشد و یا به پیامدهای مرتبط با جنگ در زندگی امروز مردم ایران بپردازد.

همچنین قالب های مورد نظر عبارت از داستان کوتاه تصویری برای خردسالان، داستان کوتاه تصویری برای کودک، رمان تصویری کودک، داستان کوتاه نوجوان، رمان نوجوان، داستان کوتاه جوان، رمان جوان و کمیک استریپ است و تم های منتخب برای خلق آثار شامل: طنزجبهه، ماجراجویی و حادثه پردازی، عاطفی، اجتماعی، فرهنگی، خانوادگی، فانتزی و ترکیبی است.
لازم به ذکر است، آثار ارسالی قبلاً نباید در کتاب، نشریات و سایتها چاپ و درج شده باشد و نویسنده، پس از ارسال اثر، تا تعیین تکلیف نهایی، از ارسال آن به ناشر یا مسابقات داستان نویسی دیگر و همچنین انعکاس کتبی و الکترونیکی آن خودداری کند.

 

گفتنی است؛ ارسال آثار به معنی پذیرش شرایط مسابقه است و داستان های ارسالی بازگردانده نمی شود.
همچنین آثار ارسالی باید با فایل word، شماره گذاری صفحات، مشخصات هویتی از قبیل نام، نام خانوادگی، تحصیلات، نشانی کامل پستی، تلفن ثابت و همراه و شرح حال مختصر نویسنده به همراه فایل اصلی ارسال شود.

مهلت ارسال آثار تا ١٥ آذر ماه سال ١٣٩٦ است و در مراسم پایانی مسابقه، به سه نفر اول، جوایز نقدی و به آثار برگزیده، لوح تقدیر و تندیس جشنواره اهدا می شود.
گفتنی است، آثار برگزیده توسط شرایط داخلی انتشارات علمی و فرهنگی به چاپ خواهد رسید و نام داوران در آیین پایانی مسابقه اعلام می شود.

علاقه مندان به شرکت در این مسابقه می توانند آثار خود را به آدرس الکترونیکی mkd@Elmifarhangi.ir ارسال نموده و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های ٨٨٧٩٧٦٠٤ و ٨٨٧٩٧٦٠٥ تماس یا به سایت انتشارات علمی و فرهنگی به نشانی www.elmifarhangi.ir مراجعه کنند.

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی سازمان تامین اجتماعی

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار