33120
۲۰ آبان ۱۳۹۶
به مناسبت هفته کتاب؛

ویژه برنامه‌های هفته کتاب در استان اصفهان اعلام شد

کانون پروش فکری کودک و نوجوان استان اصفهان ویژه برنامه‌های خود را به مناسبت هفته کتاب اعلام کرد.

به گزارش کودک پرس ، برنامه های متنوع کانون استان از ۲۰ الی ۲۶ آبان ماه با شعار «آینده روشن، با خانواده‌ کتابخوان» برگزار می شود.

ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی در میان کودکان و نوجوانان هدف اصلی برنامه های کانون در هفته کتاب است و به همین منظور ۲۴ آبان ماه همایشی با حضور «کلر ژوبرت» نویسنده مسلمان فرانسوی که کتاب های متعددی در حوزه کودک و نوجوان از وی منتشر شده است برگزار می شود. در این مراسم مربیان و اعضای نوجوان کانون پس از مطالعه کتاب های این نویسنده به نقد و بررسی آثار وی می پردازند و سوالات خود را مطرح می کنند.

هم چنین ویژه برنامه دو پنجره نیز روز ۲۰ آبان با حضور جمال الدین اکرمی نویسنده کتاب های کودک و نوجوان و اعضای فعال ادبی کانون در مرکز شماره دو اصفهان برگزار می شود.

اهدای کتاب به مناطق و مدارس محروم و بیمارستان‌های کودکان، مراسم جشن امضا در مراکز فرهنگی هنری، مدارس و فروشگاه‌ها از دیگر برنامه های هفته کتاب در کانون استان اصفهان است.

پیش از این نیز با انتشار کتابچه‌ «شیوه‌نامه‌ کتابخوانی» که در اختیار مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور قرار گرفته است، مربیان و اعضای کانون به استقبال این هفته رفته بودند.

کتابچه‌ «شیوه‌نامه‌ی کتابخوانی»، در پنج موضوع کلی مخاطبان را با فعالیت‌های منطبق بر سند چشم‌انداز ۱۰ ساله‌ی کانون آشنا می‌کند.

این کتابچه ضمن بیان راهبردهای سند چشم‌انداز ۱۰ ساله‌ کانون قصد دارد فرآیند خواندن را با لذت، کنجکاوی و پرسش‌گری همراه کند.

برگزاری مسابقه‌ طراحی پوستر، اقدام‌پژوهی با محوریت کتاب و کتابخوانی، مسابقه‌ طرح‌های کتاب و کتابخوانی، برگزاری جشن کتاب و برپایی نمایشگاه برخی از دستورالعمل‌هایی است که همراه با فرم‌های مربوطه در این کتابچه منتشر شده است.

کارشناسان کانون پس از بررسی طرح های ارسال شده در موضوعات بالا از طرح های برتر در ایام هفته کتاب تقدیر می کنند.

گفتنی است هم اکنون در مراکز کانون بیش از ۱۰ فعالیت با محوریت کتاب برگزار می شود و امسال نیز تمامی مراکز ۶۰ گانه کانون استان اصفهان این فعالیت ها را به صورت ویژه انجام می دهند.

 

منبع: ایمنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار