33108
۲۰ آبان ۱۳۹۶
مدیر کل بهزیستی مازندران خبر داد؛

اجرای طرح غربالگری شنوایی برای ۱۷هزار کودک مازندرانی

مدیر کل بهزیستی مازندران از غربالگری شنوایی ۱۷ هزار کودک مازندرانی در ۶ ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، سید سعید آرام در نشست کارگاه منطقه ای غربالگری تشخیص مداخله به هنگام شنوایی نوزادان و شیرخوارگان در ساری، با تشریح اهمیت ضرورت غربالگری شنوایی نوزدان اظهار کرد:طرح تشخیص و مداخله به موقع اختلالات شنوایی در سن نوزادی از اهداف مهم بهزیستی به شمار می آید.

وی افزود: برنامه غربالگری در استان از سال 84 در بیمارستان نیمه شعبان شهرستان ساری آغاز و بتدریج در سایر شهرستان ها ادامه یافت به طوریکه در حال حاضر همه شهرستان های مازندران تحت پوشش این برنامه قرار گرفتند.

مدیر کل بهزیستی مازندران گفت: چند شهرستان کوچک و کم جمعیت و فاقد بیمارستان همچون کلاردشت، سیمرغ و عباس آباد نیز به شهرستان های همجوار مراجعه می کنند.

 

وی با اعلام اینکه به طور کلی تعداد پایگاه های غربالگری شنوایی استان 23 مرکز است ،افزود: این پایگاه ها در بیمارستان هاو مراکز بهداشتی غربالگری هیپوتیروییدی و مطب ادیولوژیست ها و اداره بهزیستی شهرستان ها مستقر هستند.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی مازندران،گفت: در سال 95 بیش از 35 هزار مورد _معادل 75 درصد_ موالید استان تحت آزمون شنوایی قرار گرفتند که 66 مورد شناسایی شده و مداخلات طبی و توانبخشی انجام شد.

رحمانی ادامه داد: در شش ماه نخست سال 96 حدود 17 هزار نوزاد غربالگری شدند که حدود 74درصد موالید استان در 6 ماه نخست بوده است و از تعداد 1481 نوزاد ارجاع شده به مرحله AABR ،

1205 مورد مورد معادل 81 درصد مراجعه کردند.

 

معاون بهزیستی مارندران در پایان، برگزاری جلسات آموزشی و توجیهی، نظارت مراکز غربالگری شنوایی، انعقاد قرارداد جهت ساخت انیمیشن، پیگیری کودکان شناسایی شده و بررسی وضعیت آنها، تهیه فیلم و کلیپ در خصوص شنوایی نوزادان، توزیع اعتبار جهت خرید 12 دستگاه غربالگری شنوایی کودکان و پخش آن از شبکه استانی را از جمله اقدامات انجام شده در استان اعلام کرد.

 

منبع: ایلنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار