33093
۲۰ آبان ۱۳۹۶
رئیس اداره بهزیستی دزفول خبر داد؛

نخستین مرکز رفاه کودک و خانواده در دزفول افتتاح شد

سومین مرکز رفاه کودک و خانواده استان خوزستان و نخستین مرکز در شهرستان دزفول افتتاح شد.

به گزارش کودک پرس ، رئیس اداره بهزیستی دزفول گفت:در مراکز رفاه کودک و خانواده خدمات رفاهی و آموزشی چون خدمات مهارت آموزی، مشاوره ای، غربالگری کودکان ارائه می شود.

فریدون عبدی افزود:در این مرکز برنامه های مختلفی برای خانواده ها مانند آموزش مهارت فرزند پروری، سلامت کودکان، نحوه رفتار با فرزند و ارتباط با کودک، ارایه می شود و خانواده ها می توانند در کنار فرزندان خود تا دو ساعت از خدمات مشاوره ای و روانشناسی مراکز رفاه کودک و خانواده استفاده کنند.
وی گفت: خدمات این مرکز رایگان نیست اما چون هدف گذاری راه اندازی این مراکز در مناطق کم تر برخوردار کشور است، تعرفه خدمات آن بسیار پایین است.

مسئول مرکز رفاه کودک و نوجوان دزفول گفت:طرح رفاه کودک و خانواده ویژه کودکان و نوجوانان در دو مقطع سنی ویژه کودکان تا شش سال و کودکان و نوجوانان 6 تا 12 سال می باشد.
فرزانه وفایی افزود:در این مرکز فعالیت های فرهنگی،ادبی و تفریحی به منظور پیشگیری از آسیب های اجتماعی برای کودکان و خانواده هایشان برگزار می شود و با آموزش های مختلف زمینه رشد و تعالی کودکان فراهم می آید.

وی گفت:برگزاری کلاسهای کمک درسی،هنری،فرهنگی،ادبی و تفریحی در دو گروه سنی از جمله فعالیت های این مرکز می باشد.
وفایی ادامه داد: تاکنون 2 مرکز رفاه کودک و خانواده در استان خوزستان و در شهر اهواز دایر شده که مرکز دزفول سومین مرکز استان محسوب می شود.

وی گفت:کودکانی که تحت پوشش این مرکز قرار می گیرند از مدرسه طبیعت نیز بهره مند می شوند و آموزش ها با مشاهده موزه تاریخی طبیعی،حیوانات زنده ،حیوانات تاکسی درمی همراه است.

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار