33044
۲۰ آبان ۱۳۹۶
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان عنوان کرد؛

هلال‌احمر کرمان به هزاران کودک بی‌سرپرست میانماری یاری می‌رساند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به ضرورت و تاکید مقام معظم رهبری در خصوص بحران میانمار گفت: این نهاد با حمایت مردم طی فراخوانی به مردم ستم دیده میانمار ازجمله ۱۴ هزار کودک بی سرپرست این کشور کمک های نقدی و غیر نقدی می کند.

به گزارش کودک پرس ، رضا فلاح افزود: کمک های جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی در چهار محور شامل احداث بیمارستان صحرایی، ارائه 20 هزار وعده غذایی گرم در روز، ارائه کمک های تغذیه ای و بهداشتی به مادران باردار و کمک به بیش از 14 هزار کودک بی سرپرست ارائه خواهد شد.
وی با بیان اینکه در فراخوان های قبلی بیش از 500 میلیون ریال در صندوق های جمع آوری توسط مردم استان کرمان جمع آوری شده است اظهار کرد: این مبلغ غیر از مبالغی است که مردم از طریق شماره حساب یا پرداخت موبایلی واریز کرده اند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با تاکید بر ضرورت پرداخت کمک ها به صورت نقدی، گفت: به علت دوری راه و هزینه گزاف، انتقال کالا به مرز بنگلادش به صرفه نیست و علاوه بر آن نیازهای پناهجویان منطقه با توجه به شرایط جغرافیایی و فرهنگی، با کشور ما متفاوت است لذا دریافت کمک های غیرنقدی قابل انجام نیست.

وی به اقدامات انجام شده توسط جمعیت هلال احمر برای جمع آوری کمک های مردمی و اطلاع رسانی کمپین قند پارسی در سطح استان اشاره کرد و افزود: بهره گیری از ظرفیت تریبون ائمه جمعه، دعوت از مسئولان و نخبه های استانی جهت پیوستن به این کمپین، استفاده از بیلبوردهای شهری، سایت ها و شبکه های اجتماعی پرطرفدار، اصحاب رسانه و جراید، مصاحبه های تلویزیونی و خبرگزاری ها از جمله اقدامات این جمعیت بوده است.
فلاح با اعلام اینکه «قند پارسی» عنوان کمپینی است که کمک های مردمی برای مردم آواره میانمار را جمع آوری می کند، تصریح کرد: عنوان این کمپین اشاره به این شعر معروف حافظ «شکرشکن شوند همه طوطیان هند/ زین قند پارسی که به بنگاله می رود» دارد.

وی ادامه داد: مضمون این شعر این است که اگر در روزگاران بسیار دور زبان شیرین پارسی هدیه ای بود از طرف فرهنگ والای ایران زمین به مردمان آن دیار، اکنون مردم شریف ایران برای دستگیری از مردم رنجور، مظلوم و پناهجوی آن دیار کمک های خود را راهی این منطقه دور در مرزهای بنگلادش و میانمار می کنند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان همچنین با تاکید بر اینکه درگاه پرداخت موبایلی #724* سامانه اصلی دریافت کمک های مردمی برای پناهجویان میانمار است، گفت: مردم نوع دوست ایران از طریق درگاه پرداخت اینترنتی به آدرس ghandparsi.rcs.ir نیز می توانند کمک های خود را ارسال کنند.

به علاوه شماره حساب 99999 جمعیت هلال احمر در تمامی بانک ها نیز آماده دریافت کمک های مردمی به مردم ستم دیده میانمار است.
کشور میانمار درگیر جنگ داخلی است و دولت این کشور با نسل کشی و اخراج مردم مظلوم مسلمان بحران بزرگی را در شرق آسیا رقم زده است.

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار