32992
۱۷ آبان ۱۳۹۶
از زبان کشتی‌گیر نوجوان؛

کشتی‌گیر نوجوان قهرمان که قربانی بی‌تدبیری مسئولان شد

بی‌تدبیری مسؤولان باعث شد تا نوجوان قهرمان چهارمحال و بختیاری از رسیدن به مسابقات جهانی بازبماند.

به گزارش کودک پرس ، علی کریم‌پور کشتی‌گیر نوجوان وزن 71 کیلوگرم گراپلینگ چهارمحال و بختیاری که عزم خود را برای شرکت در مسابقات جهانی باکو جزم کرده بود از شرکت در این رقابت‌ها بازماند.

وی در مسابقات استانی و کشوری موفق به شکست حریفان خود شده و با اقتدار وارد اردوی تیم ملی شد، بیش از یک ماه تمرین بی‌وقفه و عقب ماندن از تحصیل و دوری از خانواده پای این ورزشکار را سست نکرد، ولی درست زمانی که باید تجربیات خود را در میدان اصلی مبارزه به نمایش می‌گذاشت در بهت و حیرت از رفتن به مسابقات جاماند.

 

 

رویایی که کابوس شد

علی کریم‌پور متولد سال 1378 و در حال حاضر دانش‌آموز سال آخر دبیرستان است وی به علت نداشتن کارت پایان خدمت از حضور در مسابقات جهانی کشتی گراپلینگ در باکو بازماند تا آن‌چه که ماه‌ها از رویای قهرمانی ساخته بود تبدیل به کابوس شود.

محمدمهدی محمدی مربی چهارمحالی این ورزشکار که از قضا در زمان اعزام همراه علی کریم‌پور بود درباره این اتفاق تلخ به خبرنگار فارس گفت: یک بازیکن هیچ‌گاه نمی‌تواند اقدامات اعزام خود را انجام دهد چون تمام هوش و حواسش باید در پی تمرین کردن باشد و مربی نیز در این خصوص وظیفه‌ای ندارد زیرا صبح تا شب باید در خدمت آموزش به ورزشکاران باشد.

 

 

مسؤولان کوتاهی کردند

وی با بیان اینکه انجام اقدامات پیش از اعزام از قبیل هماهنگی‌های ویزا و خدمت سربازی برعهده مسؤولان تیم ملی است ادامه داد: اما مسؤولان در این خصوص کوتاهی کردند چون به غیر از علی کریم‌پور ورزشکار دیگری از استان گلستان بود که مشمول خدمت سربازی می‌شد اما به راحتی توانست مجوز خروج را اخذ کند.

مربی تیم ملی کشتی گراپلینگ با بیان اینکه چرا در فدراسیونی با این میزان تجربه لیستی از عوامل بازدارنده خروج تنظیم نمی‌شود که ورزشکار نسبت به آن‌ها آگاهی داشته باشد، اضافه کرد: حتی به ایشان گفته نشده بود که ممکن است زمان اعزام این مشکل برایش پیش آید و باید اقدامات لازم را انجام دهد.

محمدی با بیان اینکه روز اعزام زمانی که از گیت خروج عبور کردم و هرچه در آن طرف منتظر علی شدم از او خبری نشد افزود: وقتی از دیگر مسؤولان علت ماجرا را پرسیدم گفتند که او نمی‌تواند بیاید چون مشکل سربازی دارد.

وی با بیان اینکه حل این موضوع در فدراسیون کشتی به عهده چه کسی بوده است سؤالی است که هنوز هم ذهن بنده را به خود مشغول ساخته گفت: سرپرست تیم باید زمانی که پاسپورت و دیگر مدارک کشتی‌گیران را برای انجام اقدامات خروج از آن‌ها تحویل می‌گرفت پیش‌بینی‌های لازم را برای چنین‌ زمانی می‌کرد.

 

 

وجود دست‌های پشت پرده برای حذف قهرمانان

علی کریم‌پور در ادامه با بیان اینکه تمام تلاش‌هایم بی‌ثمر ماند و رویای قهرمانیم تبدیل به کابوس شد گفت: من برای رسیدن به اردوی تیم ملی ماه‌ها تمرین سخت، پیروزی در مسابقات استانی و کشوری و انتخابی تیم‌ملی را با سن کمی که داشتم پشت سرگذاشتم و این برای همه خیلی تعجب برانگیز بود.

وی با بیان اینکه شرایط اردوی تیم ملی از لحاظ امکانات رفاهی بسیار سخت بود و علاوه بر آن باندبازی‌ها و دست‌های پشت پرده برای حذف یکدیگر زیاد بود و این روزها برای من خیلی سخت گذشت اضافه کرد: با تمام این مشکلات من خود را برای مسابقات جهانی باکو و روز موعود آماده کردم.

این ورزشکار چهارمحالی عضو تیم ملی کشتی گراپلینگ با بیان اینکه چندین روز قبل از اعزام، مدارک‌مان را برای انجام اقدامات خروج به سرپرست تیم تحویل دادیم اظهار داشت: قرار بود از طریق مسیر هوایی عازم باکو شویم اما همه برنامه‌ها لحظه آخر تغییر کرد و ما با اتوبوس بسیار نامناسب به مرز آستارا رفتیم تا از طریق مرز زمینی وارد کشور آذربایجان شویم.

 

کریم‌پور با بیان اینکه زمان خروج از مرز هم‌زمان با تاریخ تولد 18 سالگی بنده بود و مشمول خدمت سربازی می‌شدم افزود: موضوع به این مهمی چرا باید از چشم مسؤول تیم ملی پنهان بماند جز اینکه همه چیز از پیش تعیین شده بود.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از کشتی‌گیران حاضر در اردوی تیم ملی مانند من مشکل خدمت سربازی داشت اما توانست از مرز عبور کند عنوان کرد: زمانی که به من اجازه خروج از مرز را ندادند یکی از مربیان تیم ملی به کشتی‌گیر دیگری اشاره کرد که آماده شو حالا نوبت تو است.

 

شنیدن این صحبت‌ها از زبان یک قهرمانی ورزشی که در مسابقات استانی و کشوری خوش درخشیده و باعث افتخار استان چهارمحال و بختیاری شده است بسیار تأسف‌بار است.

جالب توجه این است که تاکنون هیچ‌کدام از مسؤولان استانی نسبت به این موضوع واکنش نشان نداده و اینکه چه کسی باید پاسخگوی این اشتباه بزرگ و غیربخشودنی باشد هنوز مشخص نیست.

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار