موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
32906
۱۷ آبان ۱۳۹۶
در بانک قرض الحسنه مهرایران انجام شد؛

اقدام یک بانک برای نهادینه کردن فرهنگ قرض‌الحسنه در میان کودکان

بانک قرض الحسنه مهرایران با هدف نهادینه کردن فرهنگ قرض‌الحسنه در میان کودکان اقدام به توزیع بيش از ۱۲۰ هزار جلد كتاب و دفتر نقاشی در مراكز مهد كودك و پيش دبستانی كشور نمود.

به گزارش کودک پرس ، در بین فعالیت‌های کودک نقاشي از اهميت بسيار بالايی برخوردار است، چون تماماً از درون کودك سرچشمه می‌گيرد و پايه و اساس ديگر فعاليت‌های او خواهد بود.

در نقاشی کشیدن، نیم کره چپ مغز که محل فعالیت‌های تحليلی و منطقي است و نيم کره راست كه محل فعاليت‌های خلاقانه و احساسی است، همزمان باهم فعاليت می‌كنند. هماهنگی و فعاليت دو نيم كره، اهميت زيادی در قدرت حل مسائل پيچيده دارد كه نقش مهمی در موفقيت‌های افراد ايفا می‌نمايد.

نقاشی در تشکیل شخصیت و روان کودک اهمیت بسزايي دارد. نه تنها سؤالاتي برايش مطرح می‌سازد و به او امکان شناسايي محيط و شركتش را در آن فراهم می‌كند، بلكه به او امكان می‌دهد تا مسائلی را كه به صورت نامنظم از همه طرف برايش مطرح می‌شود، به شكل صورت بندی شده، منظم كند.

بر این اساس، بانک قرض الحسنه مهر ایران با توجه به تاثیر نقاشی در کودکان، باهدف اشاعه و ترويج فرهنگ قرض الحسنه و آماده سازی ذهنی اين بخش از جامعه برای خلاقيت، نوآوری و آينده نگری در گسترش حوزه‌های بانکداری اسلامی اقدام به توزيع دفترهای نقاشي در مهد كودك‌ها و مراكز پيش دبستانی نمود.

در این راستا بالغ بر ۱۲۰ هزار دفتر و کتاب نقاشی با محتوای داستانی، رنگ آميزی و نقاشي ميان کودکان (مهد کودك و پيش دبستاني) سراسر كشور «با اولويت مناطق محروم» توزيع شده است.

این اقدام بانک قرض‌الحسنه مهرایران با انگیزه توجه به آموزش کودکان و نونهالان، پرورش و بالفعل نمودن استعدادهای درونی و بالقوه آنان و همچنين آشنايی با فرهنگ و سنت الهی قرض الحسنه انجام شده است.

 

منبع: ایران اکونومیست

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار