32878
۱۷ آبان ۱۳۹۶
با حملات ائتلاف سعودی به یمن؛

هشدار رئیس برنامه جهانی غذا از وضعیت بحرانی صدهزار کودک یمنی ظرف دو هفته آینده

رئیس برنامه جهانی غذا (وابسته به سازمان ملل) هشدار داد، انسداد زمینی، هوایی و دریایی یمن توسط ائتلاف تحت رهبری سعودی، صدها هزار کودک یمنی را ظرف دو هفته در آستانه قحطی زدگی قرار می‌دهد.

به گزارش کودک پرس ، دیوید بیزلی (David Beasley) در گفت و گو با خبرگزاری آسوشیتدپرس افزود که 70 درصد از جمعیت 28 میلیون نفری یمن نمی دانند که وعده غذایی بعدی خود را از کجا تهیه کنند.

وی همچنین گفت برنامه جهانی غذا ‘به علت کمبود منابع و تا حدودی عدم دسترسی’ تنها به هفت میلیون خدمات رسانی می کند.

این سیاستمدار آمریکایی همچنین هشدار داد، اگر دسترسی به یمن مسدود بماند، اوضاع کنونی ممکن است به یکی از فاجعه بارترین مصائب بشری در دهه های اخیر منجر شود.
به گزارش ایرنا، سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد نیز امروز با ابراز نگرانی از انسداد مرزی یمن به دست ائتلاف سعودی از همه طرف های درگیر خواست تا شرایط دسترسی مردم به کمک های بشردوستانه را فراهم سازند.

‘فرهان حق’ ادامه داد: این امر ممکن است تحویل کمک های بشردوستانه به مردم را مختل کند. ما از همه طرف ها خواستار خویشتن داری هستیم و تاکید می کنیم که تشدید اقدام های نظامی، راه حل نیست. ما از همه طرف ها خواسته ایم تا از تعهدات خود در قبال قوانین بین المللی بشردوستانه برای حفاظت از غیرنظامیان و زیرساخت های غیرنظامی حمایت کنند.

 

ترکی المالکی سخنگوی فرماندهی ائتلاف عربی به رهبری سعودی اعلام کرد : عربستان پس از حمله موشکی نیروهای حوثی به ریاض، تمامی مرزهای آبی، خاکی و هوایی خود با یمن را بسته است.

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار