32826
۱۷ آبان ۱۳۹۶
با حمایت امریکا و اسرائیل؛

ماه‌ها جنایت و بمباران و کودک‌کشی و نسل‌کشی رژیم سعودی در یمن+ تصاویر

«فاجعه بزرگ»؛ این گویاترین تفسیر از جنایتی است که سعودی‌ها با حمایت قدرت‌های غربی در یمن آفریده‌اند. ائتلاف متجاوز سعودی تاکنون بیش از ۳۵۰ بیمارستان و درمانگاه یمن را نابود کرده است.

به گزارش کودک پرس ، حدود ۳۲ ماه است که از تجاوز وحشیانه عربستان سعودی به یمن می‌گذرد و در طول این مدت هزاران یمنی شهید و آواره شده‌‎اند و زیرساخت‌های این کشور نابود شده است.

با این همه سعودی‌ها همچنان به ادامه تجاوزگری و قتل‌عام خود در یمن اصرار دارند و جالب آنکه در مقابل اقدامات دفاعی و مقابله به مثل ارتش مردمی یمن و رزمندگان انصارالله این کشور، شروع به فضاسازی و اتهام پراکنی علیه ایران می‌کنند.

 

۳۲ ماه جنایت و کودک‌کشی سعودی‌ها در یمن؛ از حمله به بیمارستان‌ها تا ریختن بمب‌های آمریکایی و انگلیسی بر سر دانش‌آموزان
«فاجعه بزرگ»؛ این گویاترین تفسیر از جنایتی است که سعودی‌ها با حمایت قدرت‌های غربی در یمن آفریده‌اند. ائتلاف متجاوز سعودی تاکنون بیش از ۳۵۰ بیمارستان و درمانگاه یمن را نابود کرده است. با جنایت‌های سعودی‌ها در یمن و انهدام زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی این کشور، شیوع بیماری وبا در آن رشدی چشمگیر داشته است و حدود ۸۰۰ هزار نفر از مردم یمن به این بیماری مبتلا شده‌اند که بیش از ۲ هزار نفر از آنها نیز در نتیجه وبا جان خود را از دست داده‌اند.

 

چندی پیش سازمان آکسفام (Oxfam) که در زمینه امور خیریه فعالیت می‌کند، طی بیانیه‌ای هشدار داده که از ۲۷ آوریل ۲۰۱۷ (۷ اردیبهشت ۱۳۹۶) که نخستین گزارش‌ها در خصوص ابتلا یمنی‌ها به وبا واصل شد، تا اواخر سپتامبر ۲۰۱۷ (اوایل مهر ۹۶) شیوع بیماری وبا در یمن با ۷۷۵ هزار مورد ثبت شده، «بدترین شیوع آن در تاریخ» است.

سازمان ملل متحد اوایل مهرماه هشدار داده بود که تقریباً ۷۰ درصد جمعیت یمن نیازمند کمک‌های انساندوستانه هستند و به همین خاطر این کشور اکنون با بزرگترین بحران انسانی در جهان روبرو است. «کیت گیلمور» معاون کمیسرعالی حقوق بشر، در همان مقطع گزارش داد که حدود هفت میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در یمن در معرض قحطی قرار دارند.

معاون کمیسرعالی حقوق بشر سازمان ملل همچنین اعلام کرده بود که از جمعیت ۲۷ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری یمن، حدود ۱۹ میلیون نفر به کمک‌های انساندوستانه نیاز دارند که نیاز ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از آنان حاد است.

 

البته همانطور که اشاره شد، گزارش سازمان ملل از اوضاع اسف‌بار مردم یمن، تقریبا برای بیش از یکماه پیش است و اوضاع یمنی‌ها این روز‌ها با توجه به افزایش حملات سعودی‌های متجاوز، وخیم‌تر هم شده است.

اواخر مهرماه سخنگوی وزارت بهداشت یمن اعلام کرد که «بیش از ۹۵ درصد از بیماران یمنی برای درمان، به سفر خارج از کشور نیاز دارند و محاصره ائتلاف سعودی علیه یمن باعث شده بیش از ۱۴ هزار نفر از بیماران یمنی فوت کنند». به گفته سخنگوی وزارت بهداشت یمن «خسارت‌های بهداشتی ناشی از ادامه حملات ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان، به بیش از هشت میلیارد دلار می‌رسد». این مسئول یمنی حتی تاکید کرد که «محموله دارو‌ها و تجهیزات پزشکی که وارد یمن شده است، ماه‎ها از سوی دشمن سعودی در جیبوتی توقیف شده بود که همین مسئله باعث فاسد شدن دارو‌ها شد».

«محمد بن سلمان» ولیعهد پرمدعای سعودی که به سبب تمایلات جنگ طلبانه به صدامک معروف است، چندی پیش طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که «اجازه تشکیل حزب‌الله دیگری در یمن داده نخواهد شد». اشاره ولیعهد سعودی به قدرت روزافزون سخت افزاری رزمندگان انصارالله یمن است که با مقاومت خود، سعودی‌های مجهز به تسلیحات آمریکایی و انگلیسی را عاجز کرده‌اند. از همین‌رو و در راستای مقابله با انصارالله، سعودی‌ها بر شدت حملات خود علیه مردم و زیرساخت‌های یمن در چند هفته اخیر افزوده‌اند.

جنگند‌ه‌های ائتلاف متجاوز سعودی و مزدوران آل‌سعود هر روز مناطق مسکونی یمن و زیرساخت‌های این کشور را هدف حملات هوایی، زمینی و دریایی قرار می‌دهند. بامداد چهارشنبه گذشته هم درپی حملات جنگنده‌های سعودی به یک بازار در منطقه «سحار» واقع در «صعده» در شمال یمن، ۲۶ تن به‌طرز فجیعی به شهادت رسیده و ۹ نفر نیز زخمی شدند. جنبش انصارالله در واکنش به این جنایت، سازمان ملل را «عامل اصلی کشتار مردم» این کشور معرفی کرد.

 

البته جنایت فوق، تنها نمونه کشتار مردم بیگناه یمن توسط ارتش و مزدوران سعودی، نبوده و نخواهد بود؛ پیش‌تر نیز اخبار بیشماری از کشتار زنان و کودکان یمنی توسط متجاوزان سعودی مخابره شده بود.

روز دهم مهرماه سال جاری، جنگنده‌های سعودی بیش از ۱۸ نوبت مناطق مختلف در دو استان صعده و عسیر یمن را بمباران کردند که در نتیجه آن، ده‌ها غیرنظامی کشته شدند. پس از این حملات وحشیانه، رسانه‌های یمنی تصاویری پخش کردند که اجساد سوخته مردم بی‌دفاع یمن را درحالی که بعضاً زیر آوار قرار دارند، نشان می‌داد.

 

اواخر شهریور ماه، جهان در بهت تصویر منتشر شده از «بثنیه» دختر بچه ۵ ساله یمنی فرو رفت؛ بنا بر اعلام سازمان عفو بین‌الملل،۱۶ نفر از اعضای خانواده «بثینه» در بمباران وحشیانه سعودی‌های متجاوز با بمب‌های اهدایی آمریکا، جان خود را از دست دادند. این کودک یمنی که به طور معجزه‌آسایی از زیر خروار‌ها خاک و سنگ و آهن نجات پیدا کرده بود، از چند ناحیه در استخوان جمجمه و دیگر نقاط بدنش دچار شکستگی شده و به مغزش نیز ضربه وارد شده بود و تصویرش به منظره یک شوک برای حداقل مردمان ساکن در مغرب زمین بود که بر دولت هایشان بواسطه فروش تسلیحات به رژیم جنایتکار سعودی فشار وارد آورند.

 

در روز پنجشنبه سیزدهم مهرماه، سرانجام پس از بیش از ۳۰ ماه کودک‌کشی و جنایت علیه بشریت، سازمان ملل به خود آمد و ناگزیر نام ائتلاف متجاوز سعودی را به‌دلیل کشتار کودکان یمنی در لیست سیاه ناقضان حقوق کودکان قرار داد. اقدامی که در زمان ریاست بان‌کی‌مون، دلار‌های آل‌سعود مانع از انجام آن شده بود.

هنوز اذهان عمومی جهانیان ماجرایی که در اواخر خرداد ۹۵ در زمان دبیرکلی سابق سازمان ملل «بان کی مون» رخ داد را فراموش نکرده‌اند. در آن ماجرا که به لکه ننگینی تاریخی بر پیکره و ساختار سازمان ملل تبدیل شده، درست چند روز پس از آنکه ۵۰ دانش آموز یمنی در استان صعده به دست جنگنده‌های ارتش عربستان کشته شدند، سعودی‌ها با تطمیع و ارعاب، بان کی مون دبیرکل سازمان ملل را وادار کردند تا نام این رژیم را از لیست ناقضان حقوق کودک به سبب فجایع یمن پاک کند؛ موضوعی که واکنش‌های فراوانی را درعرصه بین‌الملل به همراه داشت و عاملی شده است تا کودک کشی‌های سعودی‌ها در یمن استمرار یابد. همان زمان صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) اعلام کرد که در جریان تجاوز ائتلاف سعودی به یمن، حدود ۱۲۰۰ کودک یمنی کشته شده‌اند. آماری که باید توجه داشت برای ۱۷ ماه پیش است و امروز آمار کودکان کشته شده یمنی به دست ائتلاف متجاوز سعودی بسیار بیشتر شده است.

 

اما رزمندگان انصارالله یمن و ارتش این کشور در پاسخ به تجاوزات مکرر و جنایت‌آمیز ائتلاف متجاوز سعودی که با سکوت تاییدآمیز مجامع جهانی و کشور‌های غربی همراه است، شنبه شب هفته جاری در اقدامی غیرمنتظره و حماسی با موشک «برکان -۲-اچ» فرودگاه بین‌المللی «ملک خالد» واقع در ریاض را هدف قرار دادند تا به رژیم قلدر و جنایتکار سعودی و حامیان و متحدان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای‌اش درسی عبرت‌آموز بدهند.

سعودی‌ها اگر چه ابتدا در مقام انکار برآمدند و مدعی شدند که موشک پرتاب شده از سوی یمن را رهگیری و خنثی کرده‌اند، اما مقامات فرودگاه بین‌المللی «ملک‌خالد» اعتراف کردند که موشک یمنی‌ها به هدف مورد نظرشان اصابت کرده است. مقامات سعودی که کماکان در شوک هدف قرار گرفتن ریاض هستند، مخابره هر نوع خبر در رابطه با خسارات و تلفات اصابت موشک رزمندگان یمنی به فرودگاه ملک خالد را قدغن اعلام کرده اند و منتظر دستور از واشنگتن هستند.

البته ارباب سعودی‌ها یعنی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که همین چند ماه پیش 400 میلیارد دلار تسلیحات به سعودی‌ها فروخت تا بر سر زنان و کودکان یمنی بریزند، چند ساعت پس از اصابت موشک به فرودگان ریاض، طی نطقی بدون هیچگونه ادله‌ای مدعی شد که در این حمله، ایران مشارکت داشته است.

 

همین ادعای رئیس‌جمهور سبک مغز آمریکا، عیناً در بیانیه ائتلاف متجاوز سعودی نیز درج شد و ائتلاف مزبور طی بیانیه‌ای که روز دوشنبه انتشار یافت، مدعی شد ایران عامل اصلی حمله موشکی به فرودگاه ریاض است. البته در بیانیه ائتلاف مذکور، لاف مضحکی نیز مطرح شده بود مبنی بر اینکه «نیرو‌های ائتلاف در زمان و به شیوه مناسب پاسخ این موضوع را خواهند داد»!

البته این ادعا‌های توخالی و مضحک سعودی‌ها و اربابانشان که همزمان در حال پیشبرد توطئه در لبنان با نقش‌آفرینی فردی همچون «سعد حریری» هستند نیز با واکنش مسئولان ایران مواجه شد. سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران روز یکشنبه در حاشیه مراسم ترحیم والد سرلشکر سلیمانی در واکنش به ادعای سعودی‌ها و آمریکایی‌ها مبنی بر مشارکت ایران در قدرت موشکی رزمندگان یمنی که ضرب شست آن به عمق پایتخت سعودی هم رسیده است، گفت که «اصلا ایران امکان انتقال موشک به یمن را ندارد و موشک‌های یمنی‌ها برای خودشان است که بازسازی و برد آن را زیاد کرده‌اند و بدین وسیله انتقام خون شهدای مظلوم یمن را گرفته‌اند».

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز با رد اتهامات وارده در بیانیه اخیر ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی علیه یمن به جمهوری اسلامی ایران این اتهامات را ناروا، غیر مسؤولانه، مخرب و تحریک آمیز خواند و با اشاره به جنایات جنگی و تجاوز چند ساله سعودی‌ها در قبال مردم یمن، واکنش یمنی‌ها را اقدامی مستقل دانست که عامل آن را باید در تجاوزات سعودی‌ها و نه اقدام و یا تحریک هیچ کشور دیگری جستجو کنند.

سخنگوی وزارت خارجه، افزود: سعودی‌ها که در جنگ و تجاوز طولانی مدت نظامی قادر به دستیابی به اهداف شوم خود نبوده و نیستند، در یک عملیات ناشیانه و نابجای روانی با وارد کردن اتهامات موهوم، بی اساس و سراسر کذب، ائتلاف شکست خورده خود را در تنگنا‌های بیشتری قرار می‌دهند که توصیه مشفقانه ما به آنان این است با کنار نهادن فرافکنی و اتهام زنی‌های پوچ، حملات به مردم بیگناه و بی دفاع یمن را هر چه سریع‌تر متوقف کنند و راه را برای گفتگو‌های یمنی – یمنی و برقراری صلح در آن کشور هموار سازند.

 

منبع: میزان

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار