32810
۱۶ آبان ۱۳۹۶
مسئول گروه کودک و نوجوان کمیته فرهنگی ستاد اربعین مطرح کرد؛

حضور ۴۴مربی آموزشی عرب‌زبان در حوزه کودک و نوجوانان در مسیر راهپیمایی اربعین

مسئول گروه کودک و نوجوان کمیته فرهنگی ستاد اربعین با اشاره به فعالیت ۴۴ مربی آموزشی عرب‌زبان در حوزه کودک و نوجوانان گفت: این مربیان معارف حسینی را در قالب قصه‌گویی و تصویرگری ارائه می‌دهند.

به گزارش کودک پرس ،حجت الاسلام حسین حقیقت اظهار کرد: کمیته فرهنگی ستاد اربعین در حوزه کودک و نوجوانان نیز برای اربعین برنامه های خوبی دارد.

وی افزود: در همین راستا برای ارتقای اطلاعات کودکان و نوجوانان عراقی در مسیر راهپیمایی اربعین از شهرهای نجف و کاظمین به کربلا و شهر کربلا از ۴۴ نفر از مربیان آموزش دیدهِ ‌عرب زبان و دو نفر فارسی زبان هم برای استقرار در شهر مرزی مهران استفاده شده است.

مسئول گروه کودک و نوجوان کمیته فرهنگی ستاد اربعین خاطرنشان کرد: این مربیان معارف حسینی را در قالب های گوناگون و به صورت قصه گویی، ‌نقاشی و تصویرگری، مسابقات فرهنگی، جورچین و برگه های رنگ آمیزی به نسل آینده ساز عراقی ارائه می کنند.

‌حجت الاسلام حقیقت بازه زمانی فعالیت گروه کودک و نوجوان کمیته فرهنگی را از ۱۱ آبان ۹۶ تا روز اربعین دانست.

وی با اشاره به پیشینه سه ساله این برنامه در کشور عراق و نیازهایی که در این زمینه احساس می شد، تصریح کرد: با توجه آثار چشمگیر اجرای این برنامه در سفرهای قبلی در میان کودکان و خانواده های آنان تصمیم گرفته شد که امسال این برنامه با روش های نوین ارائه شود.

 

حجت الاسلام حقیقت درباره اثرگذاری برنامه های ارائه شده اظهار کرد: پس از بازگشت از سفر سال گذشته، گروه کودک و نوجوان به آسیب شناسی در زمینه آموزشی پرداخت و جلسات متعددی را با استفاده از کارشناسان حوزه کودک نیز برگزار کرد و در نهایت برنامه ریزی امسال را مبنی بر این که فقط از نیروهای عرب زبان استفاده شود، ‌طراحی کرد.

وی افزود: امسال دوره های آموزشی متعددی به صورت حضوری و غیرحضوری تدارک دیده شده تا با نصب نرم افزار، قصه گویی به زبان عربی بر روی تصاویر انجام شود.

مسئول گروه کودک و نوجوان کمیته فرهنگی ستاد اربعین ابراز امیدواری کرد با انجام این گونه فعالیت ها تغییری در حیطه های شناختی و رفتاری مخاطبان صورت گیرد.

 

منبع: مهر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار