32804
۱۶ آبان ۱۳۹۶
ساخته‌ ژیوار فرج زاده نوجوان ۱۲ ساله؛

راهیابی فیلم کوتاه «گنجشک‌های کوچه ما» به سومین جشنواره‌ «آلورادا» برزیل

فیلم کوتاه «گنجشک‌های کوچه ما» به کارگردانی ژیوار فرج‌زاده عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به سومین جشنواره‌ «آلورادا» برزیل راه پیدا کرد.

به گزارش کودک پرس ،  فیلم کوتاه ۹۰ ثانیه‌ای «گنجشک های کوچه ما» ساخته‌ ژیوار فرج زاده عضو ۱۲ ساله‌ مرکز فرهنگی‌ هنری کانون پرورش فکری شهر صاحب در استان کردستان است.
این عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این فیلم چند ثانیه‌ای تلاش کرده است تا زندگی مسالمت‌آمیز گنجشک‌های لب‌بام خانه‌شان را به تصویر کشد.

ژیوار فرج زاده درباره این فیلم کوتاه گفت: ایده‌ این فیلم از سوپرمارکت نزدیک خانه‌ مان شروع شد. من و دیار برادرم هر روز از پنجره به فروشنده‌ این سوپرمارکت (کاک جمشید) نگاه می‌کردیم. وی برای گنجشک‌هایی که روی درخت جمع می‌شدند بیسکویت خرد می‌کرد و گنجشک‌ها هر روز بیشتر می‌شدند.

وی بیان کرد: از آن‌ جایی که پدرم فیلمبردار است به او اصرار کردم تا دوربین را در اختیارم قرار دهد تا از گنجشک‌ها فیلم بگیرم. این اتفاق افتاد و در آن هنگام سگی که خیلی گرسنه بود آمد و همه‌ گنجشک‌ها را فراری داد و من و برادرم این صحنه را ثبت کردیم.
این فیلم کوتاه اولین اثر ژیوار فرج‌زاده است که در زمستان سال ۱۳۹۵ تهیه‌کنندگی و تصویربرداری آن را انجام داده است.

سومین جشنواره‌ «آلورادا» برزیل با هدف تقویت و ترویج انتشار کارهای صوتی و تصویری در مدارس دولتی برزیل و خارج از کشور پدید آمده است. این جشنواره امسال از ۲۹ آبان تا ۴ آذر (۲۰ تا ۲۵ نوامبر) برپا می‌شود.
«گنجشک‌های کوچه ما» چندی پیش نیز به بیستمین جشنواره‌ «مارانو» در شهر ناپل ایتالیا راه پیدا کرده است. این جشنواره از ۶ تا ۱۲ آذر (۲۷ نوامبر تا ۳ دسامبر) برپا خواهد شد.

 

منبع: بانی فیلم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار