32787
۱۶ آبان ۱۳۹۶
فرمانده حوزه مقاومت بسيج شهيد بهشتي گوگد مطرح کرد؛

استقبال کودکان و نوجوانان گوگدی از طرح جوانه‌های بسیج+ عکس

فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید بهشتی گفت: طرح جوانه‌های بسیج که مختص قشر نوجوان و آموزش آنان است، خوشبختانه در پایگاه‌های شهر گوگد با استقبال خوبی مواجه شد.

به گزارش کودک پرس ، فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید بهشتی شهر گوگد با اشاره به اجرای طرح جوانه های صالحین با هدف تقویت و تعالی حلقه های صالحین و فراهم ساختن زمینه های جذب افراد به بسیج در پایگاه های منتخب، گفت: با توجه به ظرفیت و استعداد پایگاه های حوزه شهید بهشتی دو مورد از پایگاه ها با توجه به اینکه در سال گذشته نیز تجربه موفقی در پیاده کردن این طرح داشتند در نظر گرفته شدند.

 

مهدی فراست، پایگاه مقاومت بسیج مالک اشتر شهر گوگد و شهید بهشتی نیوان سوق را دو پایگاه برای اجرای این طرح معرفی کرد و گفت: با توجه به اینکه پایگاه مالک اشتر با وجود داوطلبان زیاد جهت ثبت نام در کلاسهای تابستانی، شرایط مناسب برای اجرای طرح را نداشت و با توجه به برنامه مصوب سال 96 حوزه، تنها حجم ابلاغی حوزه به پایگاه شهید بهشتی روستای نیوان سوق واگذار شد.

وی در ادامه جامعه هدف در نظر گرفته شده برای این طرح را اعضای عادی پایگاه و کودکان و نوجوانان در مقطع سنی ابتدایی و راهنمایی خواند و افزود: طرح با استقبال حداکثری افراد در این مقطع سنی مواجه بوده و مجموع اقدامات موثر مربیان، موجب حضور چشگیر افراد شرکت کننده در این طرح شد.

 

فراست ادامه داد: تقارن شروع تعطیلات تابستانی با آغاز ماه مبارک رمضان، بر حضور افراد در جلسات این طرح افزود.

وی، تعداد افراد شرکت کننده در طرح را 40 نفر عنوان کرد که با توجه به جمعیت روستای مورد نظر تعداد قابل توجهی می باشد و حدود 60 درصد افراد ثبت نامی در طرح افراد فاقد عضویت در بسیج بودند که با اجرای این برنامه به عضویت بسیج در آمدند.

 

فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید بهشتی محور برنامه های اجرا شده را بر اساس نماز، قرآن (قرائت،حفظ)، احکام و حدیث شناسی خواند و از نکات قابل توجه و تاثیر گذار این طرح گفت که مهم ترین آنها برگزاری جلسات در مکان مسجد بود که این خود از اهداف اصلی و بنیادین سازمان یعنی پیوند میان بسیج و مسجد و مسجد محوری است خبر داد.

فراست افزود: این مسئله خود موجب پیوند نوجوانان بسیجی با مسجد و نماز جماعت شده به گونه ای که جلسات بلافاصله پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر برگزار می شد و بیشتر شرکت کنندگان نیز در نمازهای جماعت شرکت می کردند.

 

 

وی در ادامه از شیوه های جذاب سازی طرح سخن به میان آورد و گفت: در خلال اجرای جلسات به منظور جذابسازی، ایجاد انگیزه و اشتیاق در شرکت کنندگان برنامه هایی گنجانده شد که می توان به جلسات پرسش و پاسخ و پاسخگویی به شبهات اعتقادی و سیاسی ، اهدای جوایز، برنامه های ورزشی چون فوتسال و مسابقه تیراندازی با تفنگ بادی، توزیع رایگان بلیط استخر برای شرکت کنندگان موفق در انجام و پیگیری تکالیف و مطالبات مربی، برگزاری اردوی تفریحی ورزشی و تربیتی اشاره کرد.

 

فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید بهشتی در پایان یک از دستاوردهای طرح را، اعتماد سازی برای خانواده های شرکت کنندگان نسبت به برنامه ها و فعالیت های بسیج معرفی کرد و گفت: خانواده های بسیجیان و آموزش دیده ی شرکت کننده در طرح ضمن کسب اعتماد نسبت به فعالیتهای بسیج نسبت به ترغیب فرزندان خود جهت حضور در پایگاه مقاومت بسیج مربوطه رغبت پیدا کردند که این امر در رونق فعالیت های پایگاه بسیج شهید بهشتی روستای نیوان سوق در آتی تاثیر چشمگیری خواهد داشت.

 

 

منبع: صاحب نیوز

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار