32753
۱۶ آبان ۱۳۹۶
مدیرکل دفتر آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی خبر داد؛

۴۶ مرکز حمایتی کودک و خانواده در سطح کشور فعال هستند

مدیرکل دفتر آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی در حال حاضر ۴۶ مرکز حمایتی کودک و خانواده با استفاده از ظرفیت‌ها و کمک‌های خیرین در سطح کشور راه‌اندازی شده است، گفت: بهزیستی به دنبال توانمندسازی کودکان کار در کنار خانواده‌ها است و به همین دلیل بسته‌های حمایتی مختلفی را تعریف کرده است.

به گزارش کودک پرس ، فریبا درخشان‌نیا در نشست خبری با اصحاب رسانه در سنندج اظهار کرد: بحث کاهش طلاق از مباحث مهمی است که در کشور دنبال می‌شود.

وی با بین اینکه در طول 18 سالی که در این راستا در کشور فعالیت می‌شود طرح‌های مختلف اجرا شده است، گفت: تمام طلاق‌ها اعم از توافقی و غیره باید وارد تیم کاهش ما شود.

مدیرکل دفتر آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی با بیان اینکه یکی از راهبردهای سازمان استفاده از ظرفیت مردمی و برون سپاری بخشی از این برنامه‌ها بوده است، گفت: طرح ساماندهی کودکان خیابانی از دیگر برنامه‌ها بود که در حال حاضر در 31 استان کشور مراکز ساماندهی داریم.

 

درخشان‌نیا در حال حاضر 46 مرکز حمایتی کودک و خانواده با استفاده از ظرفیت‌ها و کمک‌های خیرین در سطح کشور راه‌اندازی شده است، گفت: بهزیستی به دنبال توانمندسازی کودکان کار در کنار خانواده‌ها است و به همین دلیل بسته‌های حمایتی مختلفی را تعریف کرده است.

 

مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی کشور با بیان اینکه حمایت از کودکان کار می‌تواند نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشد، اظهار کرد: کاهش حضور کودکان کار در خیابان، تأمین معاش خانواده‌ها و زمینه‌سازی برای آموزش‌وپرورش صحیح کودکان از مباحثی است که بهزیستی به صورت جدی دنبال می‌کند.

به گفته درخشان‌نیا ، سازمان بهزیستی با همین نگاه و با هدف حمایت از کودکان کار مراکز حمایتی کودک و خانواده در استان‌ها را دایر می‌کند که از بدو فعالیت این مراکز خدمات متنوعی به کودکان کار و خیابانی ارائه شده است.

 

مدیرکل دفتر آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستیبا بیان اینکه یکپارچه‌سازی خدمات اجتماعی از اهداف اصلی است که در بهزیستی دنبال می‌کنیم، گفت: آمادگی داریم کردستان را به عنوان استان پایلوت در اجرای این مهم انتخاب کنیم که مطمن هستیم اجرای این مهم در حذف اقدامات جزیره‌ای و کاهش هزینه‌ها نقش مهمی می‌تواند ایفا کند.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی خانواده‌محور و تحکیم خانواده را در اولویت‌کاری قرار داده است گفت: 90 درصد از درخواست طلاق‌های زوجین، پس از اقدامات سازمان بهزیستی به کانون خانواده برگشته و این نشان‌ از موفقیت در اقدامات انجام گرفته در این حوزه است.

 

 

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی به تنهایی متولی جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی نیست، اضافه کرد:اصلاح کلان مشکلات اقتصادی مهمترین نیاز در این حوزه بوده و دولت مکلف به تدوین سند جامع کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

مدیرکل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: تفکر سیستمی بهترین نیاز برای کاهش مشکلات اجتماعی است و براساس پیش‌بینی‌های انجام گرفته تفکر یکپارچه‌سازی خدمات اجتماعی در کشور دنبال خواهد شد.

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار