32749
۱۶ آبان ۱۳۹۶
مدیر کمیته امداد رومشکان خبر داد؛

اجرای طرح «همسفره» برای کودکان رومشکانی

مدیر کمیته امداد رومشکان با بیان این‌که ۱۲۵ کودک زیر پنج سال این شهرستان تحت‌حمایت طرح «همسفره» قرار دارند، گفت: ۱۴۰ کودک زیر پنج سال این شهرستان نیز در پشت نوبت این طرح هستند.

به گزارش کودک پرس ، قاسم رستمی، مدیر کمیته امداد شهرستان رومشکان دوشنبه، ۱۵ آبان در جمع خبرنگاران، با اشاره به این‌که ۱۲۵ کودک زیر پنج سال به‌منظور رفع سوءتغذیه در قالب طرح «همسفره» تحت حمایت این نهاد هستند، گفت: سرانه پرداختی هر کودک به‌صورت ماهیانه ۷۴ هزار و ۵۰۰ تومان است که با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد کمیته امداد می‌توانند سبد غذایی خود را دریافت کنند.

وی با بیان این‌که ۱۴۰ کودک زیر پنج سال این شهرستان پشت نوبت این طرح هستند، افزود: کودکانی مبتلا به سوءتغذیه توسط شبکه بهداشت و درمان شناسایی و برای حمایت هرچه بیشتر به کمیته امداد معرفی می‌شوند تا با بهره‌مندی از سبدهای غذایی و بسته‌های حمایتی این نهاد زمینه بهبود بیماری آن‌ها فراهم شود.
مدیر کمیته امداد شهرستان رومشکان با بیان این‌که فقط کودکانی از برنامه خارج می‌شوند که در پایش شش‌ ماهه‌ای که از آن‌ها انجام می‌گیرند، وزن‌گیری مطلوب و منحنی رشد آن‌ها طبیعی باشد، اضافه کرد: پس‌از خروج کودکان بهبود یافته، کودکان دیگری که با مشکل سوءتغذیه مواجه هستند در چرخه حمایتی کمیته امداد قرار می‌گیرند.

 

رستمی با اشاره به این‌که کودکان ساکن در مناطق محروم بیش‌از سایر هم‌نوعان خود در معرض ابتلا به بیماری سوءتغذیه قرار دارند، بیان کرد: سوءتغذیه در کودکان موجب ضعف و ناتوانی آن‌ها می‌شود که این امر اگر به‌موقع مورد درمان و بهبودی قرار نگیرد ممکن است آثار جبران‌ناپذیری را در پی داشته باشد.
مدیر کمیته امداد شهرستان رومشکان با بیان این‌که طرح «همسفره» برای دستگیری از کودکان مبتلا به سوءتغذیه و تلاش برای رفع مشکلات اساسی آن‌ها اجرا می‌شود، گفت: خیران می‌توانند با مراجعه به سایت hamsofreh.ir به‌منظور تأمین نیاز غذایی و تهیه سبد غذایی برای کودکان زیر پنج سال دچار سوءتغذیه مشارکت کنند تا از این طریق بتوانیم به‌سلامت جسمانی آن‌ها کمک کنیم.

 

علی‌رضا اکبری، مدیر امور شعب صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت استان لرستان نیز در جمع خبرنگاران، با اشاره به این‌که ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات در شش‌ ماهه نخست سال‌جاری به‌منظور رفع مشکلات درمانی، تحصیلی، اشتغال، جهیزیه و مسکن مددجویان به متقاضیان واجد شرایط از طریق صندوق امداد ولایت استان لرستان پرداخت ‌شده است، گفت: پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی و کارگشایی تأثیر مثبتی در زندگی مددجویان داشته و منجر به کاهش وابستگی آن‌ها به کمیته امداد شده است.

 

وی با بیان این‌که سه هزار و ۴۹۴ خانوار نیازمند با دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی و کارگشایی توانستند بخشی از مشکلات معیشتی خود را برطرف کنند، ادامه داد: از تسهیلات پرداخت ‌شده ۳۲۴ فقره تسهیلات اشتغال‌زایی با ارزش شش میلیارد تومان و سه هزار و ۱۷۰ فقره تسهیلات کارگشایی با ارزش ۹میلیارد تومان به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان لرستان پرداخت ‌شده است.

اکبری گفت: خانوارهای تحت حمایتی که نیروی کار (افرادی‌که توان انجام کار داشته باشند) مهارت لازم، فضای کسب کار متناسب با طرح داشته باشند می‌تواند از تسهیلات این نهاد بهره‌منده شوند.
وی با بیان این‌که تسهیلات اشتغال‌زایی و کارگشایی از طریق «صندوق امداد ولایت» در اختیار مددجویان قرار گرفته است، اظهارکرد: هدف اصلی از راه‌اندازی این صندوق ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه در جامعه است که خیران و نیکوکاران می‌توانند با سپرده‌‌گذاری در «صندوق امداد ولایت» بیش‌ازپیش یاریگر این نهاد در دستگیری از خانوارهای بی‌بضاعت باشند.

 

مدیر امور شعب صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت استان لرستان با اشاره به این‌که کمک‌های خیران می‌تواند نقش مهمی در مرتفع ساختن گرفتاری‌ها و مسائل پیش‌روی مددجویان را ایفا کند، بیان کرد: هرقدر مشارکت نیکوکاران در طرح‌های حمایتی کمیته امداد بیشتر شود، به همان میزان می‌توانیم بخش قابل‌توجهی از نیازهای ضروری خانوارهای بی‌بضاعت را تأمین کنیم.

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار