32723
۱۶ آبان ۱۳۹۶
رد پای هالووین در برخی مهدکودک‌ها؛

کودکان معصوم در معرض افکار منحرفانه برخی مهدکودک‌ها+ تصاویر

جشن هالووین توانسته از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای خود را به ایران برساند و حالا این مراسم کم کم به بهانه نمایش عروسکی در برخی مهد کودک‌ها و مدارس غیر انتفاعی برگزار می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، جشن هالووین یکی از خرافاتی‌ترین و در عین حال، فراگیرترین آیین های سنتی در آمریکا و برخی کشورهای غربی دیگر به شمار می رود که هر ساله در سی و یکم اکتبر (شب اول نوامبر) برابر با نهم آبان ماه برگزار می شود و امروزه به یک آیین خرافاتی و بیهوده و پوچ برای دور کردن ارواح مردگان با عروسک‌هایی زشت و ترسناک بدل شده است.

 

این عید خرافاتی که محصولی آمریکایی است با خود سینما، موسیقی، پوشش و حتی بازی و سرگرمی آورده است تا مروج عقاید شیطان‌پرستی و پاگانیستی باشد.
بازه زمانی خاصی یعنی پایان ماه اکتبر به سینمای ژانر وحشت اختصاص یافته که در آن جدیدترین فیلم‌های سینمای هراس رونمایی ‌می شود. مردم هم که در شب‌های پایانی مشغول بازی‌های مثلا هراسناک، دورهمی برای گفتن ماجراها و خاطره‌های وحشتناک و … می شوند. آنان با درست کردن کدوتنبل معروف در حقیقت چهره زشت و هراسناکی از مرگ و زندگی ارواح یا مردگان می‌سازند تا به ترس از مرگ، نسیان از آن و خیره شدن در صورت مادی حیات، اصالت ببخشند.

در حال حاضر، جشن هالووین پس از کریسمس، دومین جشن بزرگ غربی ها و بویژه آمریکایی ها محسوب می شود به طوریکه آنها هر سال بیش از 6 میلیارد دلار را صرف برگزاری این جشن می کنند.
جشن هالووین در مهدکودک!
طی چند سال اخیر پای این جشن به ایران هم باز شده و تعداد افرادی که «هالووین» را جشن می‌گیرند،‌ کم نیست. البته طی یکی، دو سال اخیر این موضوع عمومیت بیشتری پیدا کرده و بسیاری از قنادی‌ها، کیک‌ها و شیرینی‌های مخصوص این شب‌ها را پشت ویترین‌هایشان قرار می‌دهند و سفارش هم می‌گیرند. بعضی از میوه‌فروشی‌ها هم کدوتنبل‌های تزئین شده‌ای را برای این مراسم آماده فروش کرده‌اند. حتی فروش زیورآلات نیز برای این شب مرسوم شده است و تجارت آن رواج پیدا کرده است.

پای «هالووین» به مهد کودکها و مدارس غیرانتفاعی نیز باز شده است و از دانش‌آموزان خواسته می‌شود که ماسک و لباس‌های عجیب با خودشان به مدرسه بیاورند. حتی در ایامی که انتخابات شورای دانش آموزی در مدارس برپاست، وعده های عجیب و غیرقابل باوری را شاهد هستیم که به وعده های بزرگترها پهلو می زند: قول می‌دهیم جشن هالووین بگیریم و زنگ تفریح فیلم اکران کنیم!

بسی جای تعجب است که در پی غفلت فرهنگی مشهود، فرصت تفریح کردن کودکانمان را با صورتک های ترسناک معاوضه کرده ایم….

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار