موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/دسته بندی نشده
3271
۰۸ شهریور ۱۳۹۵

توزيع سطل های سه قلو تفكيك زباله از مبدأ بین کودکان درمسجدسلیمان

سطل های سه قلو تفكيك زباله از مبدأ دربين مهدهاي كودك و مدارس مسجدسليمان توزیع شد.

به گزارش کودک پرس    رئيس اداره حفاظت محيط زيست شهرستان مسجدسليمان گفت: توزيع سطل هاي سه قلو تفكيك زباله از مبدأ (به سه رنگ سبز، زرد و قرمز به جهت بازيافت كاغذ، پلاستيك و شيشه و فلز) در راستاي اجراي طرح تفكيك زباله و ارتقاي فرهنگ عمومي در بين مهدهاي كودك و مدارس مسجدسليمان به همت شهرداري و با همكاري اداره حفاظت محيط زيست و انجمن نگين ايران زاگرس انجام گردید.

بهروز نجاتي،افزود: هدف از اجراي اين طرح  جلوگيري و كاهش آلودگي محيط زيست، جلوگيري از هدررفتن سرمايه ‌هاي ملي و منابع طبيعي، كاهش حجم زباله ‌هاي شهري، اشتغال زايي و ارتقاي سطح فرهنگ عمومي شهروندان در زمينه مواد قابل بازيافتي است.

وی با اشاره به نقش محوري كودكان در خانواده و جامعه بیان کرد: در حالي كه كودكان خود بيشترين قرباني ناهنجاري هاي محيط زيستي اند بهترين و مؤثرترين گروه در جامعه براي آموزش محيط زيست هستند.زيرا بهترين شيوه نهادينه كردن عادت هاي مثبت، آموزش، آن هم آموزش اين عادت ها از دوران كودكي است.

نجاتی اظهار داشت: حفاظت از محيط زيست هم عادتي است كه بايد از كودكي آموخته شود تا به يك باور ذهني تبديل شود. اين باور كودك را موظف مي كند تا از يگانه زيستگاهي كه در آن زندگي مي كند به بهترين شكل ممكن پاسداري كند.

وی بیان کرد: كودكي نرم ترين و مستعد ترين زمان براي آموزش هميشگي عادت هايي است كه براي هميشه ملكه ذهن يك كودك مي شود. يك كودك خيلي راحت آموزش پذير است و از همان سن خيلي چيزها ملكه ذهنش مي شود. از همان سن مي شود به او ياد داد كه در رابطه با زباله بايد چه جوري برخورد كنيم، قسمتي از زباله ها قابل بازيافت هستند،زباله خشك و تر و تفكيك آنها را به كودك آموزش دهيم.

 

 

منبع:    باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار