32643
۱۶ آبان ۱۳۹۶
در واکنش به حضور دو کودک در برنامه فرمول یک؛

انتقاد عضو کمیسیون فرهنگی مجلس به گفت‌وگوی مجری برنامه فرمول یک با دو کودک خردسال+ فیلم

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: حتی صحبت و تشویق دو کودک به ازدواج نوعی اشاعه خشونت و توهین گفتاری محسوب می شود.

به گزارش کودک پرس ، پخش ویدیوی در فضای مجازی بار دیگر جامعه را به التهاب کشاند، در یکی از برنامه هایی که از تلویزیون به نام فرمول یک که از رسانه ملی پخش می شود علی ضیاء ،مجری برنامه در اقدامی عجیب دو کودک را که به عنوان مهمان به برنامه خود دعوت کرده بود، دستمایه شوخی هایی در خصوص ازدواج قرار داد.

 

در این باره طیبه سیاووشی نماینده مجلس گفت: مسئله اصلی این است که درحالی که حوزه اجتماعی حوزه ای پر آسیب است و همه این مطلب را می دانند اما اهمیتی به آن نمی دهند.

به گفته ی او چنین برنامه هایی که از صدا وسیما پخش می شود کارشناسی شده نیستند، چرا که اصلا مجری یک برنامه آن هم با حضور دو کودک حق ندارد در چنین مواردی شوخی کند یا وارد این مسائل شود.

سیاووشی افزود: برخی رفتارهای غلط از شوخی در رسانه ها آغاز می شود در صورتی که وظیفه این رسانه ها آگاهی بخشی است نه اشاعه ی یک فرهنگ غلط حتی به صورت طنز.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: مسئله ازدواج در ماده 1041 قانون مدنی به صراحت در مورد سن ازدواج صحبت شده است؛ طبق این ماده قانونی سن ازدواج برای دختران 13 و برای پسران 15 سال درنظر گرفته شده است.

او با بیان اینکه لایحه حمایت از کودک می تواند در این موارد ایجاد فرهنگ کند ادامه داد: این لایحه بسیار مترقی و پیشرفته است و می تواند در بسیاری از موارد بازدارنده باشد، صحبت از مسائلی که حتی پیش از در دستور کار قرار گرفتن لایحه حمایت از حقوق کودک جرم شناخته شده، اشتباه است.

 

سیاووشی در پایان گفت: حتی صحبت و تشویق دو کودک به ازدواج نوعی اشاعه خشونت و توهین گفتاری محسوب می شود، چرا که یک پسر 9-10 ساله در سنی قرار دارد که به تازگی متوجه جنس مخالف می شود و در این مرحله نباید آن ها را به سمت و سویی سوق دهیم که روش فکری شان نسبت به جنس مخالف تغییر کند.

 

 

منبع: برنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار