موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
32486
۱۵ آبان ۱۳۹۶
نویسنده فرانسوی کتاب کودک و نوجوان، گفت:

کلر ژوبرت: برای کودکان از مفهوم قیام عاشورا بگوییم

کلر ژوبرت، نویسنده کودک و نوجوان، گفت: تا به حال توفیق نداشتم در راهپیمایی اربعین حسینی شرکت کنم، اما از این بابت که کتابم در بین زائران اربعین توزیع می‌شود، بسیار خوشحالم.

به گزارش کودک پرس ، کلر ژوبرت، نویسنده مسلمان فرانسوی – ایرانی که از دهه شصت ساکن ایران است، با بیان اینکه درباره ائمه (علیهم‌السلام) کتاب‌های زیادی برای بچه‌ها نوشته شده است، اظهار کرد: تا به حال آثار بسیاری با موضوع واقعه عاشورا نوشته شده و این واقعه توسط نویسندگان به شیوه های مختلف روایت شده است. احساس کردم در حال حاضر نیازی نیست کتابی در فضای مستندنگاری عاشورا بنویسم.

چرا که در این زمینه منابع و روایات مختلف است و نگران این موضوع هم بودم که روایتی اشتباهی ارائه نکنم و نوشتن از حوادث عاشورا را مسئولیت سنگینی می‌دانستم. وی افزود: البته دوست داشتم درباره امام حسین علیه‌السلام) کاری کنم و احساس کردم اگر بشود یکی از مفاهیم این واقعه را استخراج کرد و درباره آن مفهوم داستانی تخیلی نوشت، این اثر و مضمون ارائه شده برای کودکان ملموس‌تر خواهد بود. مفهوم برای بچه‌ها مهم‌تر است. کودکان درباره امام حسین(علیه‌السلام) در روضه‌ها و مجالس مختلف می‌شنوند. اما این که مفهوم قیام و اصل عاشورا چه بوده است را نمی دانند و این مفهوم را باید با زبانی کودکانه به آن‌ها منتقل کرد.

 

ژوبرت همچنین درباره توزیع کتاب داستان «چرا؟ چرا؟ چرا؟» در بین زائران اربعین حسینی، گفت: تا به حال توفیق نداشتم در راهپیمایی اربعین حسینی شرکت کنم، اما از این بابت که کتابم در بین زائران اربعین توزیع می‌شود، بسیار خوشحالم. چاپ و توزیع این اثر اقدام بزرگی است که مرکز ترجمه حوزه هنری، حوزه هنری کودک و نوجوان و نشر سوره مهر انجام داده‌اند و امیدوارم این گونه فعالیت ها سالیان سال ادامه پیدا کند و انتشار این گونه کتاب‌ها گسترش پیدا کند.

این نویسنده تصریح کرد: کتاب به تازگی به دستم رسیده و از چاپ آن، کیفیت کاغذ و جلد راضی هستم. البته در نظر داشتم کتاب در 20 صفحه مانند اثری که سال گذشته در سوره مهر به چاپ رساندم، تولید شود و برای آغاز و پایان داستان تصویر در نظر نگرفته بودم. چرا که نمی خواستم تصویر از آدم ها در اثر باشد. اما از آنجا که در نهایت کتاب در 24 صفحه چاپ شد، برخی از تصاویر جابه‌جا شدند و امیدوارم این موضوع باعث سردرگمی مخاطب نشود.

 

وی اظهار داشت: هر اثری که برای کودکان تولید می کنیم باید شاد باشد. در این کتاب نیز به مفهوم ظلم‌ستیزی پرداختم و برای تصویرسازی‌ها نیز از طرح ها و رنگ های شاد استفاده کردم. دعا می‌کنم بتوانیم دین خود را نسبت به امام حسین (علیه‌السلام) ادا کنیم و رهروان راه ایشان باشیم.

کتاب داستان «چرا؟ چرا؟ چرا؟» که به تبیین فلسفه قیام حضرت اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) برای کودکان و نوجوانان می‌پردازد، با نویسندگی و تصویرگری خانم کلر ژوبرت، به صورت سه‌زبانه فارسی، عربی و انگلیسی به همت مرکز ترجمه حوزه هنری توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده و ترجمه عربی و انگلیسی آن را خانم‌ها حوراء میلانی و مژگان برخورداری بر عهده داشته‌اند.

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار