31371
۰۷ آبان ۱۳۹۶

خانواده بی‌سرپناه اسکان یافتن

پیش‌ از این گزارشی از یک خانواده بی‌سرپناه دریکی از پارک‌های سطح شهر توسط منتشر شد که با کمک خیرین و اداره بهزیستی استان البرز این خانواده اسکان یافتند و فرزند هشت‌ماهه نیز در کنار خانواده‌اش حضور دارد.

به گزارش کودک پرس ، مهشید موقرگفت: پس از انتشار خبری از سوی متوجه حضور خانواده‌ای بی‌سرپناه در پارک تندرستی شهرستان فردیس بودیم که به‌سرعت گروهی را برای سرکشی از این خانواده به محل گزارش‌شده اعزام کردیم.

وی با بیان اینکه پس از پیگیری‌های متفاوت خانواده مذکور را پیدا کردیم، تصریح کرد: عصر روز پنج‌شنبه این خانواده توسط گروه‌هایی اعزامی بهزیستی به یک هتل در کرج منتقل شدند و تا یک هفته در آنجا ساکن خواهند بود.

معاون امور اجتماعی اداره بهزیستی استان البرز با اشاره به اینکه میزان 500 هزار تومان هزینه ایاب و ذهاب یک هفته به این خانواده داده‌شده است، بیان داشت: سعی داریم یک‌منزل برای این خانواده تهیه کنیم تا بتوانند یک سرپناه ثابت داشته باشند.

موقر در رابطه با سؤال ما مبنی بر اینکه “کودک هشت‌ماهه در کنار خانواده‌اش می‌ماند یا نه؟” متذکر شد: کودک تنها درزمانی از خانواده‌اش دور خواهد شد که مورد تجاوز و یا اذیت و آزار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اگر مشخص شود ماندن کودک در کنار خانواده به کودک آسیب می‌رساند  جدایی حاصل خواهد شد، گفت: همچنین اگر پدر و مادر هر دو به مریضی اعتیاد دچار شده باشند به کمپ انتقال داده شده و کودک در بهزیستی به امانت خواهد ماند.

معاون امور اجتماعی اداره بهزیستی استان البرز با تأکید بر اینکه در حال حاضر کودک در کنار خانواده‌اش است، یادآور شد: درگذشته از قبیل موارد در سطح استان مشاهده‌شده است که این خانواده‌ها با کمک بهزیستی اسکان داده‌شده‌اند.

این مسئول در پایان با بیان اینکه پیش‌ازاین از حضور چنین خانواده‌ای در پارک اطلاع نداشته‌اند، خاطرنشان کرد: هویت افرادی که به اسم بهزیستی سعی داشته‌اند فرزند این خانواده را بگیرند و به سرکشی از این محل رفته‌اند تاکنون شناخته‌نشده است و این مهم در دست بررسی است.

 

 

 

منبع:خبرگزاری فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار