31343
۰۷ آبان ۱۳۹۶

برگزاری مراسم بزرگداشت مقام ادبی هوشنگ مرادی‌ کرمانی

بنیاد کودک به مناسبت دریافت بزرگترین جایزه جهانی ادبیات کودک 2018 هوشنگ مرادی‌کرمانی، مراسم بزرگداشتی در محل نمایندگی یزد بنیادکودک برگزار کرد.

به گزارش کودک پرس ، هوشنگ مرادی کرمانی در این مراسم گفت: من عاشق مردم، دانش آموزان و خانواده ها هستم و از هر کسی که با جان و دل در زمینه فرهنگ کار کند، تقدیر می کنم. وی افزود: هدف از حضور من در این مراسم ایجاد روحیه امید و نشاط در بین دانش‌آموزان آینده‌سازان کشور هست.هوشنگ مرادی کرمانی خاطرنشان کرد: من از این مؤسسه خیریه به دلیل برگزاری چنین مراسمی تشکر می‌کنم و معتقدم باید زمینه مطالعه کتاب‌های همه نویسندگان ایرانی در مدارس فراهم شود. بنیادکودک جهت فرهنگ سازی عمومی این مراسم را با حضور جمعی از دانش آموزان مستعد به همراه خانواده آنها و جمعی از نیکوکاران وفرهنگیان برگزار کرد.

در این مراسم هوشنگ مرادی کرمانی، ضمن قدردانی از فعالیت‌های بنیادکودک به برندگان جشنواره “دست‌های کوچک” از سوی این بنیاد، هدایایی اعطا کرد.

قائم مقام بنیاد کودک در این رابطه گفت: برگزاری مراسم‌های گرامیداشت هنرمندان جهت فرهنگ‌سازی عمومی و در راستای فعالیت‌های بنیادکودک در برنامه‌های این بنیاد قرار دارد و در نمایندگی‌های 29گانه بنیاد همواره برگزار می‌شود.
حرمت ناظری با تبیین قدردانی از تلاش‌های چندین ساله استاد مرادی کرمانی، در حوزه کودک و نوجوان افزود: لوح تقدیری با نشان بنیاد کودک برای این هنرمند کشورمان آماده و اعطا شد.

گفتنی است؛ هوشنگ مرادی کرمانی 16شهریور ماه سال جاری وارد هفتاد وچهارمین سال از زندگی خود شد. وی در طول دوران فعالیت خود توانسته عناوین بین المللی بسیاری از جمله جایزه جهانی اندرسن درسال1986، جایزه کتاب سال کودکان ونوجونان اتریش درسال1994، سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه دردوازدهمین جشنواره فیلم فجر، جایزه مهرگان ادب و جایزه خوزه مارتینی (نویسنده قهرمان ملی آمریکای لاتین) درسال1995میلادی را کسب کند. وی همچنین نویسنده کتاب های قصه های مجید، خمره، مربای شیرین ومهمان مامان است.

 

 

 

منبع:آنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار