31091
۰۶ آبان ۱۳۹۶
جشنواره لباس کودک و نوجوان

توجه به نیاز جامعه، مهم ترین هدف جشنواره لباس کودک و نوجوان

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور گفت: جریان سازی و توجه به نیاز جامعه، از مهم ترین اهداف برگزاری جشنواره لباس کودک و نوجوان است.

به گزارش کودک پرس ، نشست هم اندیشی طراحان و تولیدکنندگان مد و لباس کودک و نوجوان،سوم آبان ماه با حضور حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، مینو پدرام دبیر اجرایی نخستین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان، برخی دیگر از دستاندرکاران این رویداد و جمعی از طراحان پارچه و لباس در باغ زیبا برگزار شد.

در آغاز این نشست از پوستر نخستین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان با طرحی از حسن آزادبخش رونمایی شد.

محمدعلی انصاریان، از تولیدکنندگان لباس کودک و نوجوان در سخنانی با اشاره به تجربیات ۳۰ ساله خود در این حوزه و ضمن تقدیر از چنین گردهمایی و جشنواره‌ای، به مرور سیر تحولات مد و لباس در این رسته پرداخت و تنوع رنگ، راحتی، زیبایی و جذابیت، شادی آفرینی و ایجاد علاقه در کودکان و نوجوانان به پوشاک اسلامی و ایرانی را از مهمترین عناصر لباس این گروه سنی دانست.

در ادامه این نشست، مینو پدرام، دبیر اجرایی نخستین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان با اشاره به اینکه تفکیک این جشنواره از سایر بخش‌های جشنواره فجر، یک نیاز اساسی و نقطه عطف بود اظهار داشت: امیدواریم آثار این دوره از جشنواره به سمتی سوق یابد یه الگوهای جدیدی به عرصه تولید رسند و معضلاتی که در این عرصه دیده می‌شود به مدد چنین جشنواره‌ای و همچنین با همراهی تمامی فعالان تا حدود قابل توجهی مرتفع شود.

پدرام گفت: رنگ شناسی، روانشناسی گروه سنی مختلف و شناخت آناتومی و سایز در رسته کودک و نوجوان بسیار اهمیت دارد و از همین رو تا پیش از آغاز جشنواره، نشست‌های تخصصی با موضوعات رنگ شناسی و روانشناسی کودک برپا می‌شود.

دبیر اجرایی نخستین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان با اشاره به تشکیل یک کانال تلگرامی برای این دوره از جشنواره با هدف هم افزایی بیشتر فعالان افزود: در روز پایانی آذرماه، مرحله نهایی داوری آثار انجام می‌شود و آثار راه یافته به بخش نمایش و گروه‌های منتخب برای حضور در مسابقه زنده طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان مشخص خواهند شد.

اودر خاتمه از طراحان درخواست کرد برای حضور در بخش مسابقه زنده، تا ۲۵ آذرماه، فایل رزومه خود را دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

پیش از آغاز بخش پرسش و پاسخ میان مسئولان نخستین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان و طراحان و تولیدکنندگان حاضر، حمید قبادی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در سخنانی با تأکید بر اینکه در این سال‌ها که نهاد و ساختاری قوام یافته برای حوزه مد و لباس کشور بنا شده است، موضوعات گوناگونی در قالب تخصصی مورد نگاه ویژه قرار گرفته است بیان کرد: خوشبختانه به مدد هنر طراحان لباس و پیگیری‌های انجام شده در بخش علمی و دانشگاهی و تأکید بر لزوم خروج از غفلت ورزیدن به لباس کودکان و نوجوانان کشورمان، حوزه پوشاک این گروه سنی، نظام برنامه ریزی و ساختار شنیداری مستقلب پیدا کرده است.

قبادی ادامه داد: اگر می‌خواهیم جامعه‌ای خوش پوش و آراسته داشته باشیم باید از دوران کودکی آغاز کنیم که البته با همکاری وزارت آموزش و پرورش و شورای عالی تدوین محتوای درسی، ۱۵ عنوان با موضوعات مرتبط با حوزه مد و لباس در مقاطع تحصیلی مختلف در نظر گرفته شده است.

او با تأکید بر لزوم توجه به رشد روزافزون جمعیت کودک و نوجوان تصریح کرد: هم اکنون هزار واحد تولیدی در کشور برای این گروه سنی لباس تولید می‌کنند، اما زمانی این ظرفیت و ساختار در خدمت جامعه است که بر اساس نیاز جامعه تعریف شده باشد.

قبادی، الگوسازی، جریان سازی و پاسخ به نیاز جامعه را از مهمترین اهداف برپایی نخستین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان برشمرد و افزود: فعالان این حوزه و آنهایی که خواهان برندسازی هستند باید بدانند که ایجاد تعلق خاطر در بازار هدف از مهمترین نکات این موضوع است. امید است نخستین گام برپایی این جشنواره، هر چه محکم‌تر و قدرتمندتر برداشته شود تا اهداف مورد نظر در آینده نزدیک حاصل شود.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور همچنین از تولیدکنندگانی که تنها با تغییر سایز لباس بزرگسال به تولید لباس برای گروه سنی کودک و نوجوان اقدام می‌کنند انتقاد و از ورود سرفصل‌های طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان در دانشگاه علمی و کاربردی تقدیر کرد.

 

 

 

منبع:خبرگزاری مهر

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار