30824
۰۴ آبان ۱۳۹۶
رئیس اداره بهزیستی جیرفت خبر داد؛

اجرای طرح «یک وعده غذای گرم» در مهدکودک‌های جیرفت

رئیس اداره بهزیستی جیرفت گفت: باتوجه به اینکه در شهرستان جیرفت ۶۶ مهدکودک وجود دارد، ۴۴ مهدکودک که شامل مهدهای حاشیه شهر و روستا می‌شود تحت پوشش یک وعده غذای گرم قرار می‌گیرند.

به گزارش کودک پرس ، افتتاحیه یک وعده غذای گرم با حضور مسئولین شهرستان جیرفت در مهدکودک ادب واقع در نارجوئیه جیرفت برگزار شد.

در این جلسه محمد رضانژاد رئیس اداره بهزیستی جیرفت گفت: تغذیه صحیح و سالم یکی از شاخص های مهم جهت ارتقاء سلامتی در میان افراد خانواده و جامعه است و در این میان کودکانی که در سنین پایین قرار دارند، در زمینه تغذیه سالم از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند.

وی افزود: بر اساس برنامه ای که به تصویب رسیده است در سالجاری کلیه مهدهای کودک ها در روستاها و حاشیه شهر از یک وعده غذای گرم بهره مند می شوند.

رئیس اداره بهزیستی جیرفت عنوان داشت: تهیه و توزیع غذای گرم با همکاری و نظارت مرکز بهداشت جیرفت انجام می شود و ان‌شاءالله به مرحله ای برسیم که مشکل سوء تغذیه برای دانش آموزان در شهرستان وجود نداشته باشد.

به گفته وی باتوجه به اینکه در شهرستان جیرفت 66 مهد کودک وجود دارد، 44 مهدکودک که شامل مهدهای حاشیه شهر و روستا می شود تحت پوشش یک وعده غذای گرم قرار می گیرند.

نادر ملایی معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری جیرفت در این جلسه گفت: آموزش و پرورش افراد نونهال دارای اهمیت زیادی است چراکه این کودکان هستند که آینده جامعه را می سازند از طرف دیگر مهدکودک ها پیش زمینه رشد در مدارس و سطوح بالاتر را فراهم می کنند.

وی افزود: برخی افراد نسبت به مهدکودک ها دید اشتباهی دارند چراکه آن را محلی موقت برای نگهداری کودکانی می دانند که والدین آنها وقت نگهداری فرزندان خود را ندارند و یا اینکه برخی معتقد هستند که در مهدها فضا و محتوای آموزشی قابل توجهی وجود ندارد درحالی که اینچنین نیست لذا جا دارد در این زمینه شفاف سازی بیشتری اتفاق بیفتد.

محمدرضا مشایخی رئیس مرکز بهداشت جیرفت گفت: پرورش نسل قوی در پیش دبستانی ها موجب شکل گیری ستون های محکم جامعه می شود.

وی افزود: مهم ترین مشکل جنوب کرمان در زمینه بهداشتی، کمبود فقر آهن است که این امر موجب کم خونی و در نتیجه شاهد کاهش بهره هوشی پایین و بروز بیماری در جامعه خواهیم بود.

رئیس مرکز بهداشت جیرفت اظهار داشت: کمبود ویتامین دی و کلسیم در کهن سالان یکی دیگر از مسائلی است که باید به آن توجه بیشتری شود لذا باید در زمینه تغذیه سالم اطلاع رسانی کافی و فرهنگ سازی صحیح در منطقه انجام شود.

 

منبع: شبستان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار