30633
۰۳ آبان ۱۳۹۶
معصومه ابتکار

تخصیص ۱.۵ میلیارد دلار تسهیلات برای اشتغال بانوان روستایی

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده از اختصاص یک و نیم میلیارد دلار تسهیلات از صندوق ارزی برای اشتغال بانوان روستایی خبر داد.

به گزارش کودک پرس، معصومه ابتکار در نشست با کارآفرینان با اشاره به اینکه زنان خانه‌دار مسئولیت‌های مهمی در بخش‌های تربیتی، عاطفی و اقتصادی در زمینه تحکیم خانواده دارند، اظهار داشت: ارزش‌کار خانگی زنان ایرانی برعکس دنیا، در ایران در حال افزایش است و زنان ایرانی سهم بزرگی از اقتصاد خانواده را بعهده دارند.

وی به بیمه زنان خانه‌دار اشاره کرد و افزود: برابر قانون زنان سرپرست خانوار با سه فرزند باید بیمه شوند اما ما به همه زنان خانه‌دار توصیه می‌کنیم از طرح بیمه زنان خانه‌دار استقبال کنند.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با تأکید بر امنیت اجتماعی زنان در جامعه، عنوان کرد: خشونت در خانواده و یا جامعه به زنان و کودکان آسیب می‌رساند و ما در جهت ارتقاء بهبود خانواده تلاش و در این راستا به آموزش، بیشتر توجه می‌کنیم.

وی با بیان اینکه آموزش تحکیم خانواده از کمبودهای نظام آموزش‌وپرورش است، تصریح کرد: از لحاظ علمی در آموزش‌وپرورش از استانداردهای بسیار خوبی برخوردار هستیم اما لازم است در آموزش مهارت‌های زندگی بیشتر کار شود و این آموزش‌ها از سنین نوجوانی آغاز شود.

ابتکار به ایجاد آرامش در خانواده، تأکید کرد و افزود: دینداری و دینمداری یعنی اینکه درد و رنج انسان‌ها کم باشد و قلب‌ها آرام شوند و مهارت‌های گفتگو که از دوران دانش‌آموزی باید به افراد تعلیم داده شوند، می‌توانند این آرامش را ایجاد کند.

معاون رئیس‌جمهور، با بیان اینکه جامعه ما در معرض آسیب‌های جدی قرارگرفته‌است، بیان کرد: فضای مجازی و پدیده اینترنت موجب ارتباطات سریع بین افراد شده و بازی‌های رایانه‌ای هم آسیب‌های زیادی به کودکان وارد می‌کنند که این موارد باید بطور جدی مورد نظر قرار گیرند و برای پیشگیری از آسیب‌ها باید به جوانان توجه کنیم و به آنها عزت‌نفس بدهیم.

ابتکار در بخش دیگری ز اختصاص یک و نیم میلیارد دلار وام از صندوق ارزی برای اشتغال زنان روستایی خبر داد و بیان کرد: همچنین آموزش زنان روستایی برای تولید محصولات سالم و بهینه‌سازی مصرف آب و آموزش استفاده از سم و کود آغاز شده‌است.

معاون رئیس جمهور علاقه به طبیعت و کوه را از ویژگی‌های بارز زنان و دختران مازندرانی عنوان کرد و افزود: لباس‌های محلی مازندرانی بسیار زیبا هستند و می‌توانند به جای برخی از لباس‌های متداول، مورد استفاده قرار گیرند.

وی در خصوص سازمان‌های مردم نهاد، اظهار داشت: ۲ هزارو ۷۰۰ تشکل مردم‌نهاد در حوزه زنان و خانواده و ۹۰۰ تشکیل محیط‌زیستی و تعدادی تشکل هم در بخش‌های بهداشت و فرهنگ در کشور در حال فعالیت هستند

ابتکار مهارت‌های کارآفرینی و بنگاه‌داری اقتصادی را برای بانوان بسیار مهم دانست و افزود: آمارها نشان می‌دهند سهم زنان از مشاغلی که در دوسال اخیر ایجاد شده‌اند بطور قابل توجهی افزایش پیدا کرده‌است.

منبع:خبرگزاری مهر

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار