30621
۰۳ آبان ۱۳۹۶
غلامرضا شنبدی

اجرای طرح کانون مدرسه با مشارکت ۸ هزار دانش‌آموز در خوزستان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان از اجرای طرح کانون مدرسه با همکاری آموزش و پرورش در ۳۰ شهر این استان خبر داد و گفت: امیدوارم در اجرای این طرح با همکاری آموزش و پرورش بتوانیم بیش از ۸ هزار دانش‌آموز خوزستانی خدمت‌رسانی فرهنگی کنیم.

به گزارش کودک پرس ، غلامرضا شنبدی در گردهمایی مسئولان مراکز کانون پرورش فکری حوزه‌ یک استان خوزستان در اهواز اظهار داشت: به‌منظور بهره‌مندی عموم دانش آموزان مدارس از ظرفیت‌های موجود در مراکز فرهنگی هنری کانون طرح کانون مدرسه با همکاری آموزش و پرورش در 30 شهر استان خوزستان اجرا می‌شود.

وی افزود: طرح کانون مدرسه با هدف ایجاد خلاقیت و نوآوری و کسب مهارت‌های فردی و اجتماعی دانش آموزان، اُنس دانش‌آموزان با مطالعه و کتاب‌خوانی و پرورش قوه تفکر، لذت‌بخش کردن محیط یادگیری و استفاده از سبک‌های متنوع یادگیری با آموزش‌های غیرمستقیم در 62 مرکز ثابت، سیار کانون و مدارس شهرها اجرا می‌شود.

 مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان ادامه داد: این طرح در شهرهای اهواز، ایذه، اروندکنار، آغاجاری، بهبهان، باغملک، ماهشهر، رامشیر، رفیع، امیدیه، بندرامام، هندیجان، آبادان، خرمشهر، حمیدیه، سوسنگرد، بستان، ملاثانی، شوشتر، دزفول، اندیمشک، لالی، مسجدسلیمان، منیوحی، گتوند، رامهرمز، شوش، کارون، هویزه، شادگان و هفتگل کار خود را از آبان ماه 1396 آغاز می‌کند.

وی با اشاره به این‌که در طرح کانون مدرسه، دانش آموزان دختر و پسر دوره‌ دوم تا ششم ابتدایی تحت پوشش قرار دارند بیان کرد: مربیان کانون در این طرح با اجرای برنامه‌های متنوع و جذاب فرهنگی هنری که به سبک و شیوهای نوین انجام می‌شود؛ دانش آموزان را با مهارت‌های زندگی آشنا می‌کنند.

شنبدی تصریح کرد: در طرح کانون مدرسه، از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فرهنگی، هنری و ادبیِ مربیان و مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان در راستای درونی کردن مفاهیم آموزشی مورد نیاز دانش آموزان مدارس دوره ابتدایی، ترویج کتاب‌خوانی، پرورش توان تفکر و قدرت نقد در میان آنان استفاده می‌شود.

وی اضافه کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تجارب ارزشمندی در اجرای طرح کانون مدرسه داشته و ارزیابی‌های انجام شده حاکی از آن است که این طرح باعث افزایش رغبت دانش آموزان به کتاب و کتاب‌خوانی شده و به دلایل ذیل با اقبال معلمان و مدیران مدارس شرکت کننده در طرح مواجه شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان خاطرنشان کرد: طرح کانون مدرسه تا نیمه اول اردیبهشت‌ماه سال 1397 در دو سطح اجرا می‌شود و کلیه دانش آموزان شرکت‌کننده در این طرح به مدت یک سال از تاریخ عضویت می‌توانند به‌صورت رایگان از فعالیت‌های فرهنگی مراکز مشخص شده در شهرهای اعلام شده بهره‌مند شوند.

وی پیرامون دو سطح این طرح نیز توضیح داد: در سطح اول اجرا، دانش آموزان در مراکز کانون حاضر شده و در کارگاه‌های فرهنگی، هنری و ادبی رایج در مراکز که توسط مربیان با مشارکت فعال معلمان برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.

شنبدی یادآور شد: در سطح دوم طرح کانون مدرسه مربیان کانون به‌منظور پوشش جمع وسیع‌تری از جمعیت دانش آموزان و با بهره‌گیری از برنامه‌هایی که قابلیت جذب تعداد بیشتری مخاطب را دارد، در هر ماه یک‌بار در مدارس منتخب طرح حضور می‌یابند و ویژه‌برنامه‌هایی مانند قصه‌گویی، اجرای سرود، هنرهای نمایشی، معرفی کتاب، معرفی وقایع، برگزاری رقابت‌های فرهنگی هنری و ادبی را برای سایر کلاس‌های مدرسه اجرا می‌کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان یادآور شد: سال گذشته طرح کانون مدرسه در 15 شهر استان انجام شد و 4 هزار دانش‌آموز خوزستانی در آن شرکت داشتند و امیدواریم با گسترش دامنه این فعالیت در 30 شهر اعلام شده بتوانیم در اجرای این طرح با همکاری آموزش و پرورش بتوانیم بیش از 8 هزار دانش‌آموز خوزستانی خدمت‌رسانی فرهنگی کنیم.

منبع:تسنیم

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار