موقعیت فعلی شما : خانه/کودک پلاس
30467
۰۲ آبان ۱۳۹۶
کودک روهینگیایی

پاپ درباره سرنوشت 200 هزار کودک روهینگیایی ابراز نگرانی کرد

رهبر کاتولیک های جهان که قرار است اواخر ماه نوامبر (اوایل آذرماه) به میانمار سفرکند، روز دوشنبه درباره سرنوشت نامعلوم بیش از 200 هزار کودک آواره روهینگیایی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش کودک پرس، پاپ فرانسیس رهبر مذهبی کاتولیک های جهان اوضاع آواران روهینگیایی را نگران کننده توصیف کرد.
وی درباره وضعیت بیش از دویست هزار کودک روهینگیایی که در اردوگاه های بنگلادش در وضعیت نامناسب بهداشتی زندگی می کنند، عمیقا ابراز نگرانی کرد و خواستار پایان دادن به این اوضاع شد.
رهبرکاتولیک های جهان خواستار رسیدگی پزشکی، غذایی و همچنین اسکان فوری کودکان آواره روهینگیایی شد.
پاپ فرانسیس در حالی وضعیت آوارگان روهینگیایی را تنزل ارزش های انسانی می داند که قرار است 27 تا 30 ام نوامبر (6تا9 آذرماه) به میانمار سفر کند.
سازمان ملل روز جمعه هفته گذشته در گزارشی اعلام کرد که تعداد پناهجویان روهینگیایی که در دو ماه گذشته وارد منطقه مرزی کاکس بازار در بنگلادش شده اند به 590 هزار نفر افزایش یافته است.
اقلیت نژادی روهینگیا در استان راخین از سال 2012 هدف حمله بودائیان تندرو قرار گرفته اند و با تشدید این حملات و پیوستن نیروهای ارتش به آنچه نسل کشی و پاکسازی نژادی مسلمانان میانماری گفته می شود، در هفته های اخیر بیش از پیش هدف این قبیل حملات قرار گرفته اند.
در دور جدیدی از حملات که از 25 اگوست (سوم شهریور) علیه مسلمانان آغاز شده، تاکنون بیش از 400 نفر کشته و دستکم 600 هزار نفر نیز مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده اند، بیشتر این افراد برای نجات جان خود به بنگلادش فرار کرده اند که اکنون در اردوگاه ها ساخته شده در مرز بنگلادش و میانمار زندگی می کنند.

 

 

 

منبع:خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار